En Ergorapido, tack!

Nu är jag trött på hundhår och grus full hallen. Jag funderar på att köpa en sladdlös dammsugare, en sk Ergorapido. Electrolux som gör just dem. Vet att de funkar bra, mina föräldrar och min kompis Marie i Forshaga har nämligen såna. I övermorgon, tisdag, bär det av till affären… Kostar ca 1500 kr men det kommer det definitivt att vara värt, tro mej.

Grillade igår med, gottigottgott. Marinerat ytterlår (samma som i fredags) och till det potatisklyftor med grönsaker. Cider till detta naturligtvis. Idag vet jag inte riktigt vad som står på menyn, men det blir nog inte grillat. Vi får se, jag har dock inget emot att äta grillat ytterligare en dag till, hehe.

Gick som vanligt när jag red Gardur igår. Ja, kanske något bättre förresten. Gardur hade ingen lust att promenera genom Gumma. Men jag ger mej inte, ska ta den svängen även idag. Å imorgon med hade jag tänkt. Sedan får han vila några dagar.

Igår kväll gick Daniel och jag över till Anders och Helena. De bor bara några hus bort. Satt i deras inglasade veranda, eller uterum kanske det är, skit samma. Trevligt var det i alla fall. Skönt att sitta i uterummet för det kylde på framåt kvällen. Märks att det inte riktigt än är nån värme i luften. Bara när solen steker på förståss, men sen blir det snabbt kyligare.

Nu ska jag gå en trappa ner och hänga upp tvätten. Hörde just att tvättmaskinen blev klar. Daniels arbetskläder som har fått sej en vaskning.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador