Nelly ska till ATG

Daniel åkte till jobbet tidigt, tidigt i morse. Har ingen aning om vad klockan var. Vi lade oss tidigt igår kväll eftersom han skulle upp i ottan. Detta resulterar naturligtvis att jag är pigg som en mört, nu är klockan 06:49 och då har jag ändå legat vaken en stund. Men det är lika bra att gå upp, för skulle jag tvinga mej själv att sova en stund till så skulle jag bli helt förstörd. Då kan vi snacka om att jag skulle känna mej trött och loj.

Är nog lite spänd idag också… Jag och Annica ska nämligen åka till ATG i Karlstad med Nelly. Hältutredning. Hoppas verkligen att det inte är nåt allvarligare. Hon har varit lite småhalt av och till under en längre period, men det har varit lite svårt att lokalisera det hela. Å så konstigt på nåt vis, ena dagen kunden hon markera och då har hon bara gått i hagen, andra dagen visade hon inget och en tredje, ja då har Annica varit ute och longerat eller ridit henne och hon har fortfarande inte markerat nån hälta. Mycket konstigt. Men när hon står i hagen vilar hon väldigt gärna på höger bak… Så det är lika bra att få det kollat så man vet om det är nåt att bry sig om. Nelly har inte varit blockhalt när hon har haltat heller. Ja, men idag får vi förhoppningsvis svar. Jag tänker på dej Annica, vet hur du tänker och känner inför detta!

Igår gjorde jag och Daniel ren Volvon invändigt. Jisses, den blev ju som ny! Men oj vad hundhår det var bak i skuffen på den. Men förvånansvärt lätt att få bort med munstycket till dammsugaren. När vi ändå var igång så städade vi på verandan också. Ja, det var mest Daniel som städade där för jag var i stallet och red. Hade en del saker där som inte skulle va där. Men det är såå himla lätt att man dumpar saker där det finns gott om plats.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador