Valpkurs igen

Ja då var lektion nr 2 över. Idag fick vi träna på kontakt, att få dem att sitta perfekt till vänster om föraren samt även “nosa” lite på inkallning. Elvis var på hugget. Ja, han ville hälsa på allt och alla. Tyckte jag var jättejobbig när jag krävde hans uppmärksamhet. Han ville ju leka! Men till slut gav han upp och ägnade sig åt mej. Först tränade vi med hundgodis typ Frolic, sedan leverbitar och sist tog jag fram det hemliga vapnet – falukorv. Mmm, tyckte Elvis. Efter falukorven skulle jag åter ta levergodis, men det gick inte. Varför äta sån torr skit när jag för en stund sen fick smaskig falukorv, ställde sej Elvis undrande. Jaa, vad säger man som matte då…?!

Jag är i alla fall nöjd över hur lektionen gick. Nu är det bara att försöka träna lite hemma också så att det sitter som ett smäck till nästa vecka. Jag vet i alla fall vad jag måste träna på. Att vara mer noggrann så att Elvis sätter sig rätt vid min vänstra sida. Kan inte slarva så som jag gör idag med det. Då kommer jag aldrig kunna få bra poäng om jag ska tävla i lydnad, vilket är mitt mål. Det är nämligen en tävling på brukshundklubben 30 september å det vore såå roligt om jag och Elvis kunde vara med då! Jag ska i alla fall jobba med det i sikte…

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador