Bada på morgonen

Jag har kommit på en grej. Bella hatar att bada på kvällen, men tycker det är helt ok på morgonen! Vilken liten fis va?! Liten dam med bestämda åsikter redan. Oj, vad ska detta bli när hon blir stor?
Idag har hon badat så nu ligger hon och vilar i sin babysitter här bredvid mej. Ren och fin är hon och rena fina kläder har hon på sej. Än så länge i alla fall. Dröjer väl inte mer än till nästa måltid om ca två timmar, så är tjejen skitig igen. Men så är det, får passa på att njuta så länge det varar.

I morse läste jag på facebook att Mio hade en liten sväng av kolik i natt. Stackars lilla fina Mio. Men tur att det gick bra, nu får vi ha lite extra koll på killen så det inte händer igen. Tänkte på det när vi var i stallet igår eftermiddag och hade gett dem lunch-hö. Han åt väldigt sakta och verkade inte vara så intresserad av maten. Freyr hade ätit upp för länge sen och då stod Mio fortfarande och tuggade på sitt. Så kanske hade han lite känningar redan då? Ja, jag vet inte, det var bara en gissning jag hade. Mio brukar ju äta upp sitt hö ganska så snabbt så det var nåt som inte stämde igår eftermiddag. Det är jag helt säker på.

Jag är besviken. Mycket besviken. En glass som kostar 26 spänn måste bara vara god. Men icke! 26 hela svenska kronor åt helvete igår alltså.  Så vänner, köp inte Ben & Jerry’s nya styckglass, den smakar skitilla. Den heter Ben & Jerry’s Peanut Butter Cookie Dough. Jag gillar ju annars deras glass, den som är i burk. Så jag trodde förstås att den här skulle vara en riktig hit... Men ack vad jag bedrog mej.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador