Lite ont i nacken

Måste ha legat konstigt i natt. För idag när jag vaknade hade jag jätte-ont i nacken. Så nu går jag runt här hemma med en halsduk kring halsen. Har även tagit en Panodil så jag hoppas det släpper efter lite snart.

Fortfarande kyligt ute. När jag kollade på termometern för en liten stund sen så visade den drygt – 9 grader. Burr! Men solen skiner så den kommer att värma en hel del. Har en promenad med Therese och Xandor inplanerad lite senare idag, vid lunch-tid ungefär. Beror lite på när min lilla prinsessa behagar att äta. Man får ju planera allt utifrån det. Å i eftermiddag, klockan fyra närmare bestämt, ska vi till BVC för den rutinmässiga kontrollen vad gäller vikt och allmän hälsa.

 

Nu har Bella inte längre nr 1 på blöjstorleken. Hon har avancerat till storlek nr 2. Hon växer så det knakar. Börjar bli tung att gå omkring och bära på också, hihi. Men jag ska inte klaga, de flesta barn som föds väger så mycket som Bella väger nu. Jag har ju haft en liten fis (haha) att burit omkring på tidigare. Som tur är tycker Bella om att sitta i bärselen. Då kan man göra så mycket annat fastän man har henne med sej tätt intill. Å det blir ju inte alls lika tungt!

Igår var jag till stallet, precis som jag skrev att jag skulle. Det var tiptop med Freyr. Han gick där i hagen å mådde prima. Tror han gillar kylan och snön, går runt i hagen och bökar som en minigris, hihi. Han har alltid massa snö runt mulen och i skägget. Ja, för skägg det har han, massor! Har aldrig sett att han haft så himla mycket päls nåt annat år, men hästarna känner kanske på sej att det kommer att bli en sträng vinter så de “odlar” päls för brinnande livet. Ska försöka ta med kameran till stallet under helgen och fota lite. Bara jag kommer ihåg det så. Har ju redan försökt ta med den till stallet två gånger den här veckan, men åker ifrån den hemma. Å då blir det inga kort tagna :(

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador