Fika i Uddeholm

Det är bara att konstatera att det varit ännu en lugn natt på residenset. Underbart! Men jag har i vilket fall som helst införskaffat droppar som ska hålla igång Bellas mage. Tycker fortfarande att hon verkar lite trög i magen. Hoppas dropparna, som heter Semper magdroppar, hjälper.

Igår kväll var jag och Daniel till Eva-Lill och Christer i Uddeholm och fick oss kaffe. Nog det godaste kaffe jag druckit på väldigt länge. De hade en Melitta kaffemaskin, en förträfflig manick för riktiga kaffe-finsmakare. Skulle mer än gärna tänka mej att ha en sån maskin, ja om det inte varit för priset då. Dels så kostar maskinen x antal tusenlappar och sen är kaffet dyrare också. Men jag kan förstå, kostar det så smakar det därefter!

Stallet hann jag också med under gårdagen. Skönt att få komma dit upp och andas in frisk luft och doften av häst. Tror att även Bella uppskattar att vara i stallet, ja mamma önskar att det är så i alla fall. Om pappa får bestämma så skulle hästen säljas ögonaböj. Men då är han ju allergisk också.
Hade tänkt att jag skulle haft med mej min flashiga kamera till stallet och tagit lite kort, men den glömde jag naturligtvis. Får se om jag kommer ihåg den idag. Solen skiner även denna underbara om ändock kalla marsdag. Så fina bilder kommer det att bli, om inte den som håller i kameran fördärvar det hela vill säga.

Det blev pizza för oss här igår. Vi kom hem så sent från Uddeholm att vi inte orkade ställa oss och laga mat. Var tänkt att vi skulle äta kyckling, wokgrönsaker och ris. Men det blev en Disco med lök istället. Besvikelsen var dock stor. Tyckte inte alls att det smakade… Kan inte sätta fingret på varför, men kanske är det bara att konstatera att jag är ingen pizza-älskare. Brukar inte äta det så ofta, väljer hellre en sallad eller en räkrulle. Men nu skulle vi hämta på Coloseom och de har inga goda sallader så då fick det helt enkelt bli pizza. Å jag brukar tycka att deras pizzor är goda…
Ikväll får vi äta kycklingen som vi skulle ha haft igår. Det blir nog en kulinarisk upplevelse!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador