Bodyförlängare!

Ja Bella hon växer och växer. Jag märker det främst på att kläderna blir för små. Hon har växt ur en del ska jag säga. Men jag har upptäckt en bra grej. Bodyförlängare! En superbra tyglapp som man fäster i grenen på bodyn så att den blir längre. Å det funkar verkligen super. Nu kan Bella ha flera bodies som hon egentligen har växt ur ett tag till. För det är ju oftast som de växer ur kläderna på längden, inte på bredden. Jag hittade en tjej på Tradera som syr såna här bodyförlängare i alla de möjliga olika färger. Hon har även annons på blocket.se för den som är intresserad.

Idag ska jag till stallet och mocka och ge hästarna lunch. Stackars Annica är krasslig och ska till Sunne till öron-näsa-hals mottagningen idag. Hoppas hon får hjälp så hon snart är frisk igen! Krya på dej Annica.
Får se hur Bella är i humöret, om hon tillåter stannar jag lite längre i stallet och longerar Freyr. Då blir han glad så jag hoppas Bella ställer upp på det.

I morse fick jag gå upp lite tidigare än vad jag tänkt mej. Ja bara en timme eller så. Bella var lite sällskapssjuk och började joddla och ha sej redan strax efter sju. Och eftersom Daniel jobbar natt och behöver sova tyckte jag det var bäst att gå upp på en gång. Vi lade oss ju faktiskt rätt tidigt igår också så mer sömn behövde jag inte. Nu har Bella hållit låda här i flera timmar så nu är hon ganska trött och sliten. Har till och med hunnit att kissa på skötbordet. IGEN! Det verkar vara en av hennes favvo-sysselsättningar. Är säkert skönt att få kissa i “det fria”.  Passade på att filma henne när hon låg naken på skötbordet idag. Hihi, det blir nåt att visa henne på när hon är tonåring. Förresten, det var kanske därför hon kissade, som ett straff liksom...

Igår var vi ute på promenad två gånger jag, Bella och Elvis. Vovven är riktigt duktig att ha med ute på prommis när jag går med barnvagn. Visst drar han lite men det är ändå helt ok. Han tycker ju att det är såå kul att få komma ut. Ja, om Elvis fick bestämma skulle han vara ute på promenad hela dagen lång.

Nu är jag lite sugen på att ställa ut Elvis igen. Har sett att det ska vara en inofficiell utställning i Karlskoga i april. Kanske vore det nåt att åka på. Är ju inte så långt dit... Måste se om det går att ordna, det svåraste är ju att få det att funka med lilla Bella. Hur orkar hon med en så pass rörig miljö? Och vem kan följa med mej och passa henne när jag springer i ringen med Elvis? Ja, det där måste undersökas.

Kommentarer

Jag följer gärna med och passar lilla Prinsessan! Måste passa på att träna nu innan det är dax att bli mormor :-)
Anna sa…
Du vet att jag hänger med om det passar. Har själv en fröken som ska ställas & måste börja med de inoff innan vi ger oss ut ordentligt.
Det är en 13 maj i Sunne om du vill med.

Kram
Annapanna
Radar sa…
Köpte två pack med dce där förlängarna. Tjejen skickade fel till mig och de passade inte. Verkligen en urkass grej tyvärr :S

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador