Barnmässa

Igår var jag och Bella borta nästan hela dagen. Det var Barnmässa i Karlstad och det var vi ju tvungna att gå på. Hade väl inga större förhoppningar men jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Tyckte det var helt ok. Å det fanns en hel del saker man kunde köpa förstås. Jag lyckades hålla i plånboken bra och köpte bara majskrokar, en klänning till Bella (30 spänn!!) och ett mjukisdjur (100 spänn). Mjukisdjuret var ganska coolt. Det var tre saker i ett. Ja dels ett mjukisdjur då i form av en koboltblå apa, men också en kudde och så var det en fleecepläd inuti apan. Smart va?! Tänkte att det var bra att ha liggandes i bilen.. Sen kom jag förstås hem med en massa reklamgrejer – blöjor, bodies, tvättlappar, lite mer blöjor, tandborste... Ja och så en massa broschyrer och rabattkuponger då, precis som det brukar vara.

Det var mycket folk på mässan. Jag kom dit strax efter 10 (de öppnade då) och gissa om det var kö?! Men som tur var gick det fort och vi var inne inom 15 minuter eller så. Vid mässan träffade jag Louise och Melina. Vi hade gjort upp att vi skulle gå på mässan tillsammans. Trevligt hade vi! Tack för sällskapet brudar.
Jag hade Bella i barnvagnen, tänkte att det blir ju perfekt. Ett kort ögonblick innan jag åkte hemifrån på morgonen tänkte jag att jag skulle ta med bärselen men jag struntade i det. Silly me! Det fick jag bittert ångra. Det tog nog inte mer än 10 minuter inne på mässan så ville inte Bella ligga ner längre. Hon ville prompt bli buren. Bara att ta upp ungen. Var inte så lätt att ha henne på armen och samtidigt styra vagnen mitt bland allt folk. Hade jag haft en vanlig klumpig kombivagn utan swivelhjul hade det aldrig gått. Tacka vet jag Bugaboo Cameleon.
Men då kom det plötsligt som en skänk från ovan. De ropade ut i högtalarna att man kunde, hos Barnens Hus monter, låna en bärsele! Jippi, gissa vem som rusade dit på en gång?! Så resten av dagen hängde Bella på min mage och det var hon mer än nöjd med. Sov förresten större delen av tiden.

När jag åkte hem så svängde jag förbi och plockade upp brorsan. Han ville med hem till Hagfors för att hälsa på. Det är förresten han som tagit de fina bilderna på Bella i förra inlägget. De blev så bra så jag ska nog förstora upp nåt av dem. Synd bara att hon inte tittar... Hade varit kul att haft ett kort där hon visar de stora fina blå ögonen som hon har.

Idag är det ett riktigt skitväder. Spöregnar ute. Jag som hade tänkt rida. Blir inte alltid som man har tänkt sej inte. Men jag gör mej nog en tur till stallet i alla fall.  Ja får väl bli en mysig innesittar-dag annars. Har ju ingen lust att gå ut på prommis heller.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador