Måndag morgon

Ja är det inte underbart så säg. Ännu en natt som Bella har sovit precis som prinsessan på ärten. Inga som helst tecken på att magen, eller nåt annat heller för den delen, inte är som det ska. Vi kan ju hoppas på att det är järndropparna som hon har börjat med som ställt till det. Å att magen nu efter några dagars konsumtion har ställt in sej på järnintaget. Det vet ju vilken levande varelse som helst att man kan bli hård i magen när man äter järn. Varför hon ska ha dessa järndroppar vet jag inte, men tydligen ska alla prematurer ha det. Ska äta dem från att hon var 6 veckor tills hon är 6 månader.

Lilla Bella Fis är tätt i näsan så igår gjorde jag koksaltlösning. Lätt som en plätt. Koka upp 1 dl vatten med 1 krm salt. Sen när det svalnat är det bara att droppa i näsan. Så vips släpper det täta. Lösningen kan man spara i max ett dygn, sen får man göra nytt. Hade i lösningen första gången igår kväll och det verkade funka. Så imorse hade jag i en ny omgång. Nu låter det inte så mycket när Bella andas, vilket det gjorde förut. Lite svårt dock att pricka rätt i näsborrarna. De är ju inte direkt stora plus att har man en unge som inte kan ligga still så blir det inte direkt lättare. Men bara man är envis så går det. Är ju inge farligt om man missar hålet direkt, hihi.

Nu har det kommit mer snö IGEN. När ska det bli vår? Jag som hade tänkt att ta en härlig promenad med både Bella och Elvis men nu ser det dystert ut. Måste kolla om det är plogat först innan jag ger mej ut. Ingen höjdare att skjuva en barnvagn i snömodd. I värsta fall får jag ta promenaden ikväll. Då har de med all säkerhet plogat gångvägarna.
Men nu är det dags att sätta på lillfisen kläderna, hon ligger i babysittern med pyjamasen på än stackaren, haha. Byta blöja först är nog ingen dum idé heller. Jepp, så får det bli. Skriver mer senare gott folk. Ha en bra dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador