Tack mamma!

Jag vill passa på att tacka min snälla mamma för allt hon gör för mej. Hon ställer upp i vått och torrt. Igår kväll kom hon och passade Bella några timmar. Så jag fick lite egentid. Underbart! Jag duschade det första jag gjorde. Sen vilade jag lite och så tog jag en liten kort kvällsprommis med Elvis. Precis vad jag behövde. Idag känner jag mej pigg och utvilad. 
Nu när jag ändå håller på å tacka mamma vill jag också slå ett slag för min pappa. Han är toppen! Tack vare båda två känner jag mej trygg och säker. Precis som det ska vara med föräldrar. Hoppas Bella känner samma sak för mej och Daniel en dag.

Inget vidare väder igår. Snöade på förmiddagen och sen på eftermiddagen började det regna istället. Bläää! Så när jag var till stallet så gjorde jag inget speciellt med Freyr. Han fick en vilodag. Mio mår bättre från koliken som tur är. Vi har dock bestämt att vi ska ge hästarna linfrö framöver. Det främjar mag- och tarmfunktionerna. Freyr har ju inga synliga problem med magen och tarmarna men det kan vara bra att hålla allt igång. Så han får linfrö han med. Köpte på Pekås när jag var där igår så vi ska börja ge dem redan idag.
Freyr har börjat fälla. Herrejisses va hår han har den här säsongen. Är väl för att det varit en så kall vinter. Borstade av honom en hel del häromdagen men det finns massor kvar. Just nu fäller han mest på hals och bog, inte så mycket på övriga kroppen. Ja, det skulle vara lite på bakdelen då.

Jag vet inte om jag berättat det tidigare, att jag donerar bröstmjölk?! Ja, i vilket fall som helst så gör jag det och har gjort det alltsedan Bella föddes. Vet inte hur många liter jag hittills donerat men när jag åkte hem från sjukhuset hade jag fram tills dess samlat ihop 2,7 liter. Det var läänge sen så nu måste det vara det tredubbla säkert. Ammar du ditt barn och har mjölk över – donera! Jag som haft ett barn som varit i den situationen, att det behövt mjölk från mjölkbanken, vet hur viktigt det är att det finns donatorer. Att man sedan får betalt för mjölken är ju perfa, men inte det primära. Att få hjälpa för tidigt födda eller bebisar med andra problem som ligger på sjukhus, känns viktigt för mej.

Skickar en hälsning och en stor kram till min vän Petra som har fått ett skov. Hon lider av sjukdomen MS, men har en ganska lindrig variant som tur är. Får inte skov så ofta, vilket är bra. Nu har hon tyvärr stressat för mycket och det har resulterat i ett skov. Du måste ta det lugnt vännen!

Värst vad mycket gulligull och snyft det blev in det här inlägget då?! Men så är det ibland. Bra att man reflekterar över saker och ting och att man tänker på sina nära och kära.

Kommentarer

Petra sa…
Tack min älskade bästa vännen i mitt liv ä så glad att du finns där o du vet att ja alltid finns där för dig, ja ska försöka stressa ner lite o ta de lungt men de ä så svårt....kram

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador