Vadå efterkontroll?

Idag har ju då jag och Bella varit till Karlstad. Måste säga att resan känns absolut onödig. Jag skulle på efterkontroll på CSK men den kontrollen kunde jag till och med ha gjort i kön på ICA. Var inte mycket till kontroll, eller rättare sagt ingen kontroll alls. För det första hade jag blivit informerad om att jag skulle få träffa läkare som snittade mej. Det fick jag inte. För det andra så frågade en manlig läkare(?) bara hur jag kände mej å så klämde han förstås lite över ärret. Det var allt. Besöket tog väl 5 minuter eller så. Varför kunde jag inte ha gjort detta i Hagfors?!

Karln som jag tror var läkare berättade lite om dagen då Bella föddes. Förut har jag blivit sagd att det kanske var moderkakan som släppt. Idag fick jag veta att så var fallet. Varför kan man inte svara på, och det brukar man tydligen inte. Men det är en mycket akut situation och bland det mest riskfyllda och kritiska man kan vara med om i en graviditet och födsel tydligen. Det kan handla om bara sekunder i värsta fall när det gäller liv eller död. Så jag förstod nog idag än mer hur mycket tur jag och Bella hade. Å jag är så glad att jag ringde till förlossningen då på natten till 12 januari och att Daniel kom hem från jobbet just i den vevan. Tänk om han hade hunnit iväg till Stockholm som han skulle tidigt på morgonen 12 januari. Nej så ska man inte tänka. Man ska vara glad för att allt gick så bra och så är det bara att blicka framåt. Och vara stolt över den fina dotter vi fick! Måste tacka alla på CSK som tagit hand om mej och Bella under vår vistelse där. Tack för att ni finns och är så kunniga och inte minst trevliga!

Bella Bus har för första gången fått träffa Astrid Lidell. Min gamla granne på Hagaborgsgatan i Karlstad. Astrid blev glad men himla paff när vi ringde på dörren idag. Det hade hon minsann inte förväntat sej, ett besök av Suzanne och Izabella. Insöp en kopp färskbryggt kaffe och en kanelbulle från Hemköp tillsammans med Astrid. Hjälp, större bulle har jag aldrig sett. Det tog ett tag innan hela brödet var nere i magen. Men ack så god! Och jag hade inga egentliga problem med att få ner hela bullen heller, hehe.

Innan vi styrde kosan hemåt så passade vi på att tanka bilen på Statoil och sedan åka till Barnens Hus. Köpte ett par strumpor och två nappar till Bella. På Barnens Hus blev det billigt och bra. Hade en rabattcheck på 100 kr så jag betalade bara 15 spänn för grejerna :) Sånt gillar vi.

Nu sitter jag och väntar på att mormor och morfar ska komma. De ska nämligen bjuda på semlor. Smaskens! Kommer de inte snart?!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador