Krämig och underbart lyxigt god!

Jag har fått en ny favorit. I yoghurtdisken. En krämig vaniljyoghurt från Skånemejerier. Den finns visserligen i flera andra smaker som choklad och hallon men jag föredrar nog endast den med äkta vanilj. Yoghurt är ju bra för magen också, så det är inte bara gott utan det är nyttigt också! Nu ska vi väl inte prata så högt om det där med fetthalt i just den här produkten. 3,5% fett, ganska mycket för att vara en yoghurt. Är i alla fall ingen lättyoghurt, det vet jag. Men det struntar jag i för den är så himmelskt god. Smakar nästan som efterrätt, och då är det ju plötsligt inte så fett alls, haha!

Jag och Bella sitter för närvarande och väntar på att en auktion i Tradera ska gå ut. Vi är spända att se om vi vinner. Har lagt lite bud på kläder till Lill-fisen. Några auktioner har jag redan vunnit och till och med fått kläderna. Snabbt levererat!
Sen ska vi ta apostlahästarna och dra till Pekås. Behöver handla lite mjölk inför morgondagen. Tänkte för en gångs skull ta Bella i Baby Björn-selen och se hur det går. Jag har ju mest använt den här inomhus tidigare å då är det verkligen på tiden att vädra den. Just det ja, hade den ju när jag var till Annika i Ransbysätter för nån vecka sen. Då gick det finfint att ta en promenad med Bella hängandes fram på magen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador