En uträknad och bestämd filur

Ja så var det då ännu en ny dag här på farmen. Får väl se vad den här dagen har att erbjuda för nåt spännande. Vet i alla fall att jag ska åka till stallet idag. Hade tänkt att  jag skulle dit igår men så blev det aldrig. När jag pratade med Annica så hade hon redan mockat och gjort klart och med tanke på busvädret (snö, snö och åter snö) så tyckte hon att det var onödigt att jag åkte till stallet. Så då gjorde vi upp att vi skulle träffas i stallet på tisdag (läs idag) istället.

 

Jag väntar med spänning till torsdag. Då ska nämligen Bella till BVC och vägas igen. Jösses, jag tycker hon börjar bli tung nu ja. Blir såå trött i armarna av att gå runt och bära henne. Å ja, buren vill hon bli, helst hela tiden.  Och det är två dagar till innan hon ska vägas så hon hinner säkert lägga på sej lite till. Skulle tippa på att hon väger bortemot 3500 gram. Får väl se  på torsdag hur rätt eller fel jag har :)

Izabella har kommit på något som i hennes värld är en genial idé. Hon har noga  studerat kvällsrutinerna och vet precis hur hon ska bete sej. Hon har en plan helt enkelt. Det lilla livet har kommit på att det där med att sova själv, det är inte riktigt hennes grej. Men börjar man hjärtlöst att skrika och kalla att man har ont, är orolig eller bara skulle dö av att bli lämnad ensam i sängen, ja då kommer mamma på en gång och tar upp mej. Att ligga och sova mot mammas bröst är ju såå mycket trevligare och tryggare. Så den lilla gynnaren har tagit detta i system med att vara kinkig vid tidpunkten då jag vill gå och lägga mej. Har varit så i två nätter i rad nu. Vet inte riktigt hur jag ska bli av med det, det enda är väl att lägga henne i spjälsängen så fort hon somnat ordentligt. Problemet är då att jag också somnat! Men jag är ganska nöjd och glad ändå. För nu när jag vet hur förtvivlad hon kan vara (de två koliknätterna i åtanke) så köper jag allt bara hon inte har ont någonstans.

Tyvärr är hon inte helt ok i magen än. De där förbaskade järndropparna! Hon har inte ont, nej det är ingen fara. Men hon är lite hård i magen och fiser som en riktig karl (läs pappa Daniel). Har kollat runt lite på internet och något som heter Sempers magdroppar tror jag kan vara lösningen på problemet. Ska till apoteket och inhandla det idag. Håll nu bara tummarna för att de har det hemma. Sen ska ni se att det blir fart på magen. Förhoppningsvis…

Kommentarer

Anonym sa…
Det kan vara en god idé att testa droppar. Fast gaserna blir bara värre ju äldre de blir. Dessutom kan de bero på något du har ätit...

Melina sov i vår säng tills hon var tre månader, men hon sov i sin egen bädd där och inte alldeles bredvid mig. Jag gjorde så för att hon inte skulle vänja sig vid kroppskontakt. Men att få dem att somna tryggt är ett långsiktigt arbete. Många är kvällarna då jag suttit vid spjälsängen och vaggat bebisrumpa. Men till slut lärde hon sig att somna i sängen. Det tog tid och var obekvämt men det var värt det i längden.

Njut av att ha henne i sängen. Det kommer en tid så hon inte vill prata med er. :-) Och det kommer nätter då ni INTE vill ha henne i sängen alls... Hi hi! Jag har hört att de här små liven är som små propellrar när de blir lite större.

Kram!

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador