Ridtur. Äntligen!

Då var det äntligen dags. Dags för mej att sätta mej på hästryggen för första gången efter att Bella kommit till världen. Det gick hur bra som helst, red bara en liten sväng. Och tur var väl det. Vet inte om jag orkat hålla Freyr så mycket längre till. Jisses vad het han var,  låg på bettet precis hela tiden. Hade inte tänkt tölta från början men jag gjorde det sen ändå. Kusen var ju tvungen att bli av med lite energi. En till som tyckte att ridturen var rolig var Elvis. Han fick följa med förstås och överlycklig för det var han! Sprang bredvid med svansen rakt upp i skyn, precis så som bara en glad tollare kan.
Medan jag var i stallet så var Bella hos mormor och morfar. Tack för att ni tog hand om det lilla livet! Blir nog fler gånger är jag rädd, hihi!

Hade med mej kameran till stallet så jag tänkte bjuda på några bilder därifrån. Jösses vad svårt det är att fota hästar. Särskilt när den ena är kolsvart och den andra smälter in i bakgrunden. Ja, det är inga proffsfoton ni kommer att se men jag hoppas ni ser hästarna på bilderna, haha. Självklart får även Elvis vara med på ett par bilder :)

 

DSC_0069


DSC_0051 DSC_0054 DSC_0055 DSC_0059 DSC_0061 DSC_0064 DSC_0066

 

Anna Bergendahl med låten “This is my life” vann Melodifestivalen igår kväll. Grattis till henne säger jag. Hon får åka till Oslo och representera Sverige senare i vår. Vi kollade bara på slutet av programmet, tycker det blir så långrandigt. Dessutom kollade vi på film när det började. Bröllopsfotografen, en jättebra film. Har du inte sett den måste du göra det! Absolut. Lite extra kul när det är med anknytning till Värmland. Björn Starrin som spelar fotografen Robin är helt underbar! Mer sån film vill vi se.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador