Besök från Fryksdalen

Kallt ute men med en sol som står högt på himlen. Inte så dumt väder va?! Egentligen hade det varit perfekt att tillbringa dagen i stallet men vi hade besök på agendan igår så så mycket annat hanns inte med. Först vid lunch kom Daniels morbror med sambo och Daniels mormor. Trevligt med besök. Å inte nog med det. Senare på eftermiddagen kom min farbror Robert med sin fru Kerstin. Eftersom vi har så trångt hemma var vi på Ettan när Robert och Kerstin kom. De var kvar hela kvällen och vi åt tacos och kollade lite grann på Melodifestivalen.
Bella vill passa på att tacka alla för besöken igår och för alla fina presenter hon fick!

Idag ska jag till stallet vid lunch. Med så fint väder så måste jag bara longera Freyr idag. Hoppas bara jag orkar hålla honom, så han inte är lika vild som han var sist. Då var det nästan otäckt! Men jag förstår honom. En häst som varit van att gå ca fem dagar i veckan och nu de sista månaderna, knappt något alls. Men bara jag är helt läkt i magen efter kejsarsnittet så ska jag börja rida. Längtar såå! Är sugen på att börja träna ordentligt å få tölta fram i skogen. Undrar förresten hur tölten är nu. Kommer Freyr vara taktren eller grisepassa hela tiden? Ja det ska bli spännande att se. Kanske kan man redan i sommar komma iväg på en tävling. Hemmatävling, det kan jag glömma. Numer måste man ställa upp som funktionär när man tävlar på Hannäsbanan. Å det funkar ju inte direkt för mej när jag har lilla Bella. Fast på nåt vis går det säkert att lösa. Vill man så hittar man lösningar. Vet att det är en tävling i början på juni. Fast å andra sidan, då kanske man är bjuden på 60-årskalas?! Ja vi får se hur det blir. Kan ju åka till Nora också, det är ju inte så långt bort det heller. Å på den banan har Freyr tävlat förut, så det är inget nytt. Där känner han igen sej.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador