Svaga familjen

Inget vidare med Pedersen-Sjöberg familjen nu de sista dagarna. Jag hade ont i nacken igår (men nu mycket bättre) och nu har Daniel ont i ryggen. Å det är inte på lite vis heller. Han skriker rakt ut när det hugger till. Vi vet ju sedan tidigare att han har förslitningar i ryggen och med jämna mellanrum får han riktigt ont. Nu är ett sådant tillfälle. Det är hemskt att stå bredvid och se hur ont han har. Kanske dags att gå till någon som kan kolla på ryggen? Vet ju att träning är bra och det har han fått order om att göra. Så där kan han bli bättre, tränar inte idag precis. Skärpning kära sambo!

Imorse var det hur kallt som helst. Daniels 945:a startade inte så han fick ta Saaben. Men det var inte det enklaste. Efter en dag med hyffsat blidväder så hade det frusit till under natten och var riktigt kallt. Vi fick inte upp garaget. Och eftersom jag till och med fick hjälpa Daniel att klä sej imorse var det jag som var ute och skulle starta bilen. I morgonrocken, haha! Ja jag hade ju jacka, mössa och vantar på mej också, men benen var ganska bara. Var lite knivigt att ta sej in i garaget, men trägen vinner. Som tur är har vi en dörr till på sidan av garaget som vi aldrig använder. Lyckades skotta mej fram till den och ta mej in där. Inga problem att låsa upp dörrarna inifrån, det är nämligen där, på låset, som det fryser. Sen var det bara att starta bilen och köra fram den så Daniel fick gå minsta lilla bit. Men jag ställer frågan: Varför ens fundera på att åka och jobba när man har sådär ont?! Det skulle jag aldrig göra.

Nu är Daniel redan hemma och klockan är nio på morgonen. Han körde bara ett lass, fick stränga order av chefen att han inte skulle åka och lasta. Det hade han aldrig orkat med de smärtorna. Tror att han visste det själv också så Mats fick ta vid istället.

Vet inte riktigt vad man ska hitta på en dag som denna när det är så bistert ute. Hade ju tänkt promenera med Therese och Xandor idag (ja det blev aldrig av igår, Terra kunde inte), men det är på tok för kallt. Vi får ta den prommisen en annan dag. Stallet hade jag också tänkt hinna med men… Ja jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Har i vilket fall som helst ingen lust att dra med Bella dit upp.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador