Först tö sen snö

Igår, lördag var det ett underbart väder. Våren hade kommit på allvar. Var ute å gick med Bella (gick till mormor och morfar) och köpte en glass på vägen dit. Jepp, det blev en Magnum Gold?! igen. Gott!

Men idag när jag gick upp, ja då fick jag en chock. Snön vräker ner. Besvikelsen är total. Ena dagen vår och andra vinter. Fy fasen. Men det är väl så det är här i livet, två steg fram och sen ett tillbaka.
Daniel ligger och sover än, ja klockan är ju bara strax nio. Jag har varit uppe en timme redan så nu håller jag på att koka lite kaffe. Bella ligger här i soffan och pratar om lite allt möjligt. Tyvärr är hon inte riktigt nöjd med situationen, hon anser att jag borde hålla henne i famnen. Mamma tänker inte göra det just nu. Herregud, den där ungen vill inget annat än att sitta i famnen, jag har ont i armarna som bara den. Nu måste hon lära sej att hon kan ligga på egen hand. Inte vara i nåns knä hela tiden. Kommer att bli en utmaning för den bestämda damen. Även för oss runt henne. Hon gör sej hörd om hon är missnöjd så att säga... Så nu gäller det att stålsätta sej och ha öronproppar i beredskap

Idag kommer Marie Larsson på besök. En mycket gammal kompis till mej som numer bor i Arvika. Ja det har hon gjort i många många år nu. När vi var små höll vi ihop i vått och torrt men nu är det sällan vi ses. Så det ska bli riktigt kul att träffa henne. Hoppas hon har med sin dotter Joline på drygt två år. Hon är en cooling ska ni veta, haha.

Igår 20 mars fyllde en annan god vän till mej år. Grattis Louise på 30-årsdagen! Hoppas det smakade bra med falafel och att du hade en trevlig dag i goda vänners lag! Jag firar dej nästa fredag när du och jag med bihang (barn) ska strosa runt på Barnmässan i Karlstad.

I fredags var jag och Bella till gammelmoster Annika i Ransbysätter. Var borta nästan hela dagen, om det äventyret skriver jag senare. Behöver nog ett eget inlägg skulle jag tro, hihi!

Nu blir det kaffe och smörgås! Å sen ska jag dammsuga hade jag tänkt! Trevlig söndag alla vänner!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador