Efterkontroll i Karlstad

Ja då bär det av en tur till Karlstad igen då. Men nu är det inte Bella som ska på kontroll, det är jag. Kontroll efter kejsarsnittet. Ska vara där 11:40 så vi tänkte dra iväg vid 10 jag och lilla Bella. Elvis får stanna hemma och det funkar ju bra eftersom Daniel jobbar natt och är hemma nu på förmiddan.

Igår var jag, Bella och Elvis hos mormor och morfar hela eftermiddagen och kvällen. Ja, förutom att jag gjorde en sväng till stallet. Bella fick stanna hos morfar. Longerade Freyr och Elvis sprang runt som en liten vilde tillsammans med Freyr. Han orkar inte låta bli att springa efter Freyr och som tur är har jag världens snällaste och coolaste häst. I alla fall i just det läget. Med Elvis är Freyr helt underbar – bryr sej inte alls om när han springer runt benen. Kanske på gott och ont – Elvis har förmodligen den uppfattningen att alla hästar är så snälla. Så träffar han en gång på en som inte är så förtjust i hundar, ja då kan det gå illa för den lilla röda tollaren. Men Gardur som jag hade för ett år sen, han gillade inte hundar. Å då höll sej Elvis på avstånd, precis som han kände det.

Jag kom inte hem förrän efter 22-tiden igår. Å så fort jag kom innanför dörren så fyllde jag badbaljan med vatten – dags för Bella Bus att bada. Inte det roligaste hon vet, men ett nödvändigt ont. Kan ju inte gå skitig hela dagarna heller. Jag badar henne två dagar i veckan, det tycker jag räcker. Det tycker nog Bella med. Hon skulle nog hellre se att hon fick bada noll gånger i veckan, haha. Dumma mamma!

Nej, klockan springer iväg. Jag måste börja göra mej iordning för turen till Karlstad. Ska byta kläder, borsta håret och tänderna, mata Bella och byta blöja...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador