Idag kommer min moster...

... och gissa vad hon förhoppningsvis har med sej. That’s right – SEMLOR!!!! Gissa om jag ska mumsa sen till kaffet. Annika skulle vara i Munkfors och klippa sej klockan 9:00 så hon kommer när hon är klar där. Tar väl bortemot två timmar att klippa och färga sej. Sen blir det semlor!! Längtar. Både efter att få se Annika så klart, men också efter hennes goda delikatesser. De går inte av för hackor. Tycker synd om alla er som inte får möjlighet att smaka. Haha!

Igår eftermiddag och kväll var jag på Ettan. Izabella var lite kinkig på kvällen och det höll i sej över natten. Men det blev bättre och bättre så det var väl inget att klaga på egentligen. Tror problemet ligger i att den lilla damen inte har gjort nummer 2 på två hela dagar. När ska ungen bajsa?! Så i väntan på detta så har jag på eget bevåg bestämt att hon inte ska få några järndroppar.

Ser ut att bli fint väder idag. Härligt! Kanske blir det en promenad i eftermiddag med Bella och Elvis. Har ju ändå ingen bil då Daniel ska ha Saaben hela dagen. Han ska trimma den är det tänkt. Har hört att de ska dra lite mindre bensin då om man kör som folk. Hur kan detta vara möjligt?! Ja det ska bli roligt att se, nu tycker jag Saaben drar onödigt mycket bensin. Ändå kör jag lugnt och försiktigt. När jag åkte till Karlstad i måndags drog den 0.74, - bara på långkörning. Jag mätte alltså inte när jag åkte i stan, utan bara mellan Hagfors och Karlstad ytterdel. Är inte det mycket eller?

Nej, plikten kallar. Har lite att göra innan moster kommer. Som att dammsuga till exempel. Det är nog bäst, hihi. Får hon se alla dammtussar som virvlar omkring här nu så får hon dåndimpen. Å det vill vi ju inte. Bara Bella tillåter att jag dammsuger så... Just nu har hon konsert i babysittern. Vet inte vilken sång hon sjunger, men opera, det är det med all säkerhet. Tror hon nämnde nåt om Trollflöjten. Den är bra eller?!  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador