Min semle-topplista!

 

1. Moster Annikas semla
2. Nya Hembageriet i Sunne
3. Centralsjukhuset, Karlstad
4. Konsum
5. Kaffestugan, Hagfors
6. Wienerkonditoriet, Hagfors


Jag har väl aldrig tidigare i mitt liv ätit så många semlor som i år. Jag vågar inte ens tänka på att försöka räkna alla de gånger jag glufsat i mej denna formidabla skapelse gjord på endast vetebröd, mandelmassa och grädde.

Men eftersom jag, enligt mej själv, numer besitter en stor kunskap av och lång erfarenhet av att äta semlor, tänker jag ge mej på att lista de bästa. Den kan ni alltså se ovan. Topp 1 – min mosters semlor, har jag svårt att se hur de skulle kunnas sparkas från tronen. De bästa jag någonsin ätit. En perfekt mix av alla ingredienser och ett superbt bröd med lagom mängd kardemumma. Grädden är färsk och äkta, mandelmassan riven strax innan servering. Dessutom måste jag tillägga att storleken på dessa skapelser är perfekt. Inte för liten och inte för stor.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador