Slappardag idag

Oj! Idag är det slött värre. Klockan är strax efter tre på eftermiddagen och jag har inte gjort mycket fram tills nu. Men ack så skönt att få ta det piano. Igår kväll var jag såå trött. Har nog blivit lite för lite med sömn de senaste dagarna. Men nu är mina batterier laddade igen så nu är det bara att köra på.

Lördag kväll var vi till mormor och morfar. Var bjudna på mat på kvällen – potatisklyftor, grillade grönsaker och pepparbiff. Jättegott! Tack för maten :) Kollade på Körslaget på tv:n. Mitt favoritlag med Kalle Moraeus i spetsen gick vidare. Det gjorde team Rongedal också. Men med viss dramatik... Det var två lag kvar, varav det ena var Karlstad-laget. De ropade upp att det andra laget gått vidare och alla börjar jubla i det laget. Men sen utbryter kaos för Gry meddelar att det istället var team Rongedal som gått vidare. Katastrof! Å jag måste säga att Karlstadkören inte var bra nog för att gå vidare. Vilken dålig låt de hade valt. Nej, till nästa vecka hoppas jag verkligen att de tänker över låtvalet. För nu fick de, enligt min mening, en gratischans till fortsatt skrålande i programmet.

I eftermiddag ska jag försöka ta mej ut på en promenad. Det är hyffsat väder ute – i alla fall inge nederbörd. Behöver lite frisk luft, både jag, Elvis och lilla Bella. Daniel jobbar eftermiddag även denna vecka (har bytt till sej det, skulle eg jobba förmiddag) så jag är helt solo ikväll. Kanske ska jag passa på att duscha med Bella?! Jepp, nu har vi haft en sån premiär också, i fredags närmare bestämt. Gick jättebra, mycket bättre än vad jag hade trott. Lillpigan sa inte ett ord när hon fick vatten över huvudet. Roligt var det  så det där kommer vi att göra fler gånger. Hihi, jag och Bella i duschen. Vilken syn, tur att ingen såg oss, haha.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador