Flytta?!

Har inte velat skriva något tidigare i bloggen men det verkar som jag och min lilla familj ska flytta. Till Råda! Ett jättefint hus på 147 kvadrat som vi varit och kollat på och till och med lagt bud på. Å vi fick det!!! Gissa om det var uppåt värre här igår när vi varit och skrivit papper hos mäklaren :) Nu hänger affären bara på att säljarna får köpa ett annat hus som ska gå på exekutiv auktion 14 april. Så alla, håll nu tummarna för att detta går i lås!
Ska bli såå skönt att få ordentligt med utrymme. Ett litet kontor för datorn etc, stort sovrum, fint kök, eget rum till Bella och sist men inte minst ett stort varmbonat uterum! Tror Elvis kommer trivas som fisken i vattnet där oxå. Tomten omringas av ett staket vilket är perfekt. Det håller förhoppningsvis den hoppande tollaren på insidan tomtgränsen.

Igår kväll när vi kommit hem från mäklaren kom mormor med glass. God gräddglass från Sia. Hon hade med två byttor så vi ställde den ena ute på verandan eftersom vi inte har frys inne och det var så pass kallt ute så den inte skulle tina. Tänkte inte mer på det. Mumsade och gottade oss kungligt. Elvis hade vi släppt ut. Konstigt att han inte ville in, han brukar inte vara ute så länge när vi har främmat. Men den lille gottegrisen hade hittat glassbyttan han. När jag gick ut för att ropa in tollaren låg han ute på marken och gottade sej! Hur han hade fått upp bunken, ja det vet jag inte. Men lyckats med det hade han. Som tur var hade han inte ätit upp all glass, bara hälften av det. Den där Elvis, han är en riktig knickedick han! Fast det är klart, är det fest så är det. Då ska väl även Elvis få fira. Det tycker tydligen han iaf!

Igår var jag, Bella och Elvis ute på en lång promenad. Gick genom hela Hagfors. Passade på att gå in till gammelfarmor efter vägen och få kaffe. Perfekt med ett pitstop så där mitt i promenaden. När jag kom hem fick jag bråttom. Bella skulle ha lite mat och sen var det bara att sätta sej i bilen och åka upp till stallet. Träffade Annica där och vi mockade och gav hästarna lunch medan vi pratade om både viktiga och mindre viktiga saker. Som vanligt alltså. Jag hade lite bråttom eftersom jag skulle vara hos mäklaren klockan fyra. Men jag hann det med, med bravur!

Idag har jag inget större på agendan. Ska försöka kolla på en film nu tänkte jag om min lilla dotter unnar mej det. Just nu ligger hon i alla fall i babysittern och halvsover. Så det  är bäst att skrida till verket innan godingen får för sej att hon ska jävlas med sin mor!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador