60-årskalas för svärfar

Det blev riktigt lyckat kalaset för svärfar Ola. Fredagen gick till stor del åt till förberedelser. Jag och Therese bakade tårta för brinnande livet och grabbarna körde grejer. Lördagen fortsatte de andra med att förbereda medan jag och Elvis åkte till Molkom på utställning. Där mötte Marie upp oss. Med sej den här gången hade hon sin goldentik Daisy. Puh va varmt det var å sitta å vänta innan det blev vår tur. Å vad vi fick vänta sen. Jag hade räknat med att gå in i ringen ca 11:15 men jag tror klockan var nästan 15:00 innan det blev vår tur. Gick som vanligt ganska bra och fick fin kritik. HP och BIM. Elvis tyckte nog det var för varmt för han skötte sej inte lika bra i ringen den här gången. Ville inte alls stå stilla och koncentrera sej på mej. bimvalpJa, jag måste väl erkänna att jag var smått stressad också så det hppåverkade väl. Hundar känner ju sånt där direkt. Nåväl, vi fick ingen BIM-rosett på plats för de hade slut på rosetter. Så förhoppningsvis kommer det en med posten. HP-rosetten fick vi med hem på en gång dock.

Så fort vi var klara i ringen kastade vi oss in i bilen och styrde kosan mot Hagfors. Hem och in i duschen på en gång. Men jag hann ganska bra. Therese kom hem till mej lite senare och sminkade mej. Blev jättebra, tack så mycket! Klockan 18:00 var vi i Bystugan där festen skulle hållas. 18:30 började de första gästerna droppa in. Serverade dem en välkomstdrink som var gjord på kokosmjölk, apelsinjuice, ananas-apelsinjuice, sprit (detta skulle frysas) sen lade vi en klick i ett glas och fyllde sen på med Sprite. En apelsinskiva på glaskanten till dekoration. Drinken var försvinnande god kan jag lova. Jag har bett Therese om receptet. När folk minglat runt lite var det dags för mat. Potatisgratäng och fläskfilé med cognacsås. Till det sallad, bröd och ost. Kaffe å tårta väntade sen. Jättegod marängtårta med chokladkräm i. Också ett recept som Therese hade. Gissa om jag har bett om att få det?! Så kvällen blev mycket lyckad, även om man kände sej lite sliten igår, söndag. Hoppas också att Ola tyckte det var en lyckad fest. Tur med vädret hade vi också, kunde inte ha varit bättre. Strålande sol och riktigt varmt.

Fint väder var det även igår på Mors Dag. Igår kväll åkte jag till mamma och gav henne en liten present, en guldmedalj som det stod “Världens bästa mamma” på. Hon blev jätteglad!

Riktigt fint väder idag med. Underbart, jag har gått runt i bikini här på tomten. Tänkte att jag kunde få lite färg på kroppen. Imorse passade jag också på att klippa gräset – i bikini. Det bjuder jag på! Ikväll ska jag till stallet och kolla läget med hästarna. Lite väl varmt för att rida just nu. De kan gott vila. Mår som prinsar nu när de går på grönbete dygnet runt. Freyr verkar dock lite irriterad över mygg och knott men han vänjer sej väl. Har ju inte brukat gå ute om nätterna han. Han har flughuva och eksemtäcke på sej och jag ska försöka smörja in honom med Skillingaryds hästsalva ikväll. Det är ju lite tjära i den och den håller flygfä borta ganska bra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador