Midsommardagen

Jaha ja då var midsommaraftonen till ända. Å idag är det själva midsommardagen. Just nu sitter jag hemma hos mamma och pappa. Är där för att hålla Qotten sällskap och så har jag naturligtvis gett honom frukost. Mor å far är hos min moster och hennes man i Ransbysätter och firar midsommar. De åkte igår och kommer väl hem senare idag kan jag tänka mej. Jag var till Qotten igår kväll också, då hade jag med mej Elvis. Men idag fick inte han följa med för jag tog cykeln.

Det var trevligt igår, vi firade hemma. Eric, Ola och Johan kom bort. Så det var bara manligt sällskap. Lite trist men ändå helt ok. De är så lättsamma killarna Sjöberg, inga problem att umgås med dem inte. Men visst vore det kul om de kunde ha damer med sej?! Jag kom just på att lilla Leijah var ju med Johan så jag var inte ensam tjej... Fast hon är ju inte ens två år så så mycket tjejsnack blir det ju inte.

Jag matade Elvis med majskolvar igår. Han gnagde på som bara den, verkade som han gillade kolvarna skarpt. Å det är väl lite sött majs så det är väl inte så konstigt?! Elvis blev lite väl glupen så han tog hörntänderna och skulle ta ett mumsigt bett, problemet var bara det att min tumme blev i kläm. Så nu har jag plåster. Började faktiskt blöda lite till och med. Usch, jag som inte tycker om att se blod. Elvis råkade sätta hörngadden precis bredvid nageln, på nagelbandet. Å det är klart som korvspad att där började det blöda, är ju ganska känsligt där.

Idag vet jag inte riktigt vad jag har på tapeten. Ska nog slöa mest hela dagen. Åker nog inte ens upp till stallet. Kan ju hoppas att det är nån riktigt bra film på tv.

Nej nu ska jag cykla hem. Har hållt Qotten sällskap ett bra tag nu. Höres!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador