Tjejkväll

Det var kul att träffa tjejerna igår. Var ju så länge sen sist. Tyvärr kunde inte Louise komma, fick förhinder i sista stunden. Är det inte typiskt så säg?! Pia bodde jättemysigt ute på landet. En stor trädgård med damm och många olika sorters blommor och träd. Visst var det renoveringsbehov på huset, men vem har inte det?! Å potentialen är enorm så där kommer Pia och Marcus att få det fint.

Hittade doppresent igår också. Vit- och lilarutig dräkt med tillhörande solhatt. Jag tyckte det var riktigt gulligt, hoppas lilla Lisa tycker det samma. Vi får väl se på lördag vad hon säger. Några andra fynd gjorde jag inte i Karlstad. Var väl heller inget jag absolut skulle ha, men man vet ju aldrig. Trevligt var det i alla fall att träffa Anette och Britt på¨mitt förra jobb. Eva hade semester denna veckan så hon var inte där. Jag hade med beskvier till damerna som jag frestade med å de var inte sena med att tacka och ta emot. Himmelskt goda var de, ett bageri i Torsby som hade gjort dem om jag inte minns fel. Egentligen hade jag tänkt ta med muffins med choklad- och jordgubbssmak men till mitt förtret så upptäckte jag i sista stund att det inte fanns några kvar i frysen. Får baka nya, jag har ju choklad hemma. Förresten, på tal om bak, idag ska jag göra en “Hovets tårta” (den som vi hade på svärfars 60-årskalas) till mamma. Hon ska bjuda kamraterna på sitt jobb i eftermiddag. Hoppas nu att jag lyckas med tårtan, Therese är ju inte med den här gången å styr upp. Ja, jag får väl prova iaf.

Igår morse åkte jag till stallet. Ja, vad kunde klockan ha varit, strax för nio när jag kom dit kanske. Jag och Annica bestämde oss för att rida på morgonkvisten. Så hon fick låna Freyr av mej! Jag red barbacka på Gardur, vilket gick hur bra som helst. Hoppade till och med av i skogen och kom upp igen utan nån sorts hjälp. Gardur stod helt stilla när jag (smidig som en katt, hrmm) krånglade mej upp på hans rygg. Tror Annica tyckte det var roligt att tölta, Freyr han är så snäll och väluppfostrad så han bara pinnar på. Töltade med klockren takt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador