Mystik i Gumhöjden

Ja då var det några dagar sen jag bloggade. Kan först berätta att grahamsbullarna smakade bra. Lär inte vara sista gången jag gör dem. Det har blivit mer bak under helgen. Igår gjorde jag en rabarberpaj som jag och Daniel bjöd mamma och pappa på. Tack Marie i Munkfors för rabarbern! Sen när jag ändå hade farten uppe så passade jag på att göra muffins. Alltid bra att ha i frysen om man får besök. Testade nåt nytt, Marabou har en choklad nu med jordbuggsbitar. Krossade lite sån choklad och hade i muffinsen och det blev supergott. Ett tips till alla er som är sugna på lite muffins med sommarkänsla.

I lördags var det rally, L-E Torphs Memorial i Säffle. I vår klass var det 15 ekipage anmälda. Vi kom in som nummer 5 i mål, vilket vi är nöjda med. Trodde faktiskt att vi skulle komma längre bak i resultatlistan för det kändes inte riktigt som vi hade farten med oss, men där ser man. Pris fick vi inget så det var bara att åka direkt hem. Hade lite bråttom för jag och Daniel var bjudna hem till Ola och Eva på middag. Kycklingfilé och potatisklyftor med en underbart god sallad till fick vi. Jättetrevligt! Vi tog en promenad hem sent på kvällen eftersom vi druckit vin till maten. Men det var skönt att få lite frisk luft och att få röra lite på benen. En annan som suttit i en rallybil hela dagen.

Det har hänt nåt mystiskt uppe vid stallet. I lördags eftermiddag när Annica skulle åka upp och titta till dem så kunde hon inte hitta Gardur i hagen. Freyr kom fram som vanligt. Hon blev naturligtvis rädd och jag kan bara gissa vilka tusen tankar som hann att åka runt i huvudet. Ingen Gardur dök up hur mycket hon är ropade och letade. Men till slut hörde hon hur han svarade när hon ropade på henne. Va?! Han stod i en helt annan hage alldeles för ej själv… Hur kunde detta hända? Grindarna var stängda till båda hagarna och inget stängsel var rivet. Gardur måste ju ändå ha tagit sej ut på nåt vis, själv gått in i den andra hagen, eller blivit inföst där och att nån sen har stängt den grinden. Vi hoppas i alla fall att vi ska få svar på vad som har hänt. Konstigt och lite olustigt är det dock.

Idag ska jag åka upp till stallet vid lunchtid, ska rida Gardur och longera Freyr tror jag. Igår red jag Freyr en lång runda (Elvis var med!) så idag får det vara Gardur-gubbens dag. Blir nog en tur ut i skogen skulle jag tro.

Imorgon ska jag och Annica hämta Chanel. Äntligen! Ja om hon går igenom veterinärbesiktningen förstås, men det hoppas jag för allt smör i Småland.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador