Roliga ridturer

Nyss hemkommen från stallet. Och det med ett leende på läpparna. Båda hästarna gick jättebra idag. Ja att jag skulle rida Freyr hade jag redan planerat men Gardur tänkte jag bara longera. Nu blev det en ridtur på båda istället. Red Freyr först och då fick Elvis följa med ut. Galen av glädje blev han för det. Freyr gick som tåget idag i tölten. Mjuk och fin i munnen och med påskjut bakifrån. Gräjjt! När jag kom tillbaka var jag fortfarande ridsugen så jag bestämde att Gardur också skulle få sej en tur.Även han gick som tåget  idag. Bootsade honom för omväxlings skull vilket var ett lyckat drag. Tölten var ren och han travade ovanligt säkert. Traven brukar vara lite si och så annars. Galoppen börjar han ge efter i nu så det känns riktigt bra. På väg åt rätt håll med andra ord.

Ikväll blir det lugnt, har inget planerat. Men imorgon ska jag till Karlstad på studentfirande. Tänkte åka lite tidigare så jag hinner gå i lite affärer innan. Ska kolla på spårlina och hopfällbar hundbur i stål (att ha både i bilen och på utställning) hade jag tänkt. Hoppas jag hittar nåt lämpligt. Sen får jag se om jag hittar nåt annat kul. Ha det!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador