Fôlkräjs

Igår var jag och Elvis till Munkfors och tittade på folkrace. Daniel kunde inte följa med för han var i Karlstad på transport-möte. När vi åkte hemifrån var det regn, regn och regn. Men när vi kom till Munkfors så avtog faktiskt regnet och det blev ganska behagligt väder. Johan Jonsson och hans pôjk Emil åkte med från Stenbäcken. Tror inte Mr Bresladd var i körbart skick å då är det ju bra att man inte sätter sej bakom ratten. Det finns det ju tyvärr andra rallyförare som gjort. Petra och Jörgen och deras två söner Oscar och Albin var också å titta. Riktigt trevligt hade vi där borta på Tomtfallet.

Vid 18-tiden eller nåt gjorde jag mej en sväng till stallet. Annica kom bort hon med så vi pratade lite häst. Hon letar ju foderhäst nu igen efter att det inte blev något med Chanel. Hoppas hon hittar en snart! Jag red aldrig igår kväll utan jag bytte bara täcke på Freyr och smörjde in hästarna inför kvällens och nattens knott- och myggangrepp. Verkar ändå inte som hästarna mår så illa av knotten, när jag kom upp till stallet var det redan då full aktivitet i luften men hästarna låg mitt i hagen å gottade sej. Freyr gick upp så fort han fick se att jag närmade mej hagen men Gardur låg kvar. Gick fram till honom och satte mej en stund. Mysigt!

När jag kom hem efter stallvisiten så låg Daniel å sov ute på verandan. Slöfock! Jag väckte honom och frågade om vi skulle börja med maten. Planerna var att det skulle bli potatisgratäng och kött. Men gubben var såå trött så han orkade inte, slutade med att vi beställde pizza på Coloseom. Men det var lite av en besvikelse. Troligen hade de mycket att göra för pizzorna var slarvigt gjorda å så smakade de inte riktigt lika gott som de brukar. Nej, skärpning där!

Det var lite om gårdagen det. Nu till det som händer idag. Jag och Freyr ska på kurs. Vi ska rida en lektion för Ulrika Fröding. Ja, tyvärr, det blir bara en lektion för det var ju så jädrans dyrt. 310 kr för en lektion. Å då är den lektionen bara på 30 minuter!!! Men jag hoppas det blir kul och att jag får med mej lite nya kunskaper och idéer hem. Gardur ska alltså vara ensam hemma på Pondorosa. Hoppas gubben stannar i hagen. Ska ställa honom i en av vinterhagarna, lägga ut hö och sätta på strömmen. Då tror jag inte  han hittar på nåt bus inte. Ska inte stanna på Koppartorpet (kursen är där) så länge för Daniel ska börja jobba redan i eftermiddag.  Jag har lovat att vara hemma senast 16:00.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador