Trädgårdsarbete

Ja nu verkar det då äntligen som om Annica har fått tag på en häst. Ett 8-årigt varmblodssto som lystrar till namnet Sombra. Idag bor hon i Västra Skymnäs men kommer till Gumhöjden 6-7 juli. Äntligen en ridkompis, Freyr och jag jublar!

Igår kom min moster Annika på lite oväntat besök. Hon skulle lämna in bilen på verkstad här i Hagfors och tänkte hälsa på mej under tiden. Kul! Vad som var mindre bra var att när hon kom till verkstan fick hon veta att den grejen de skulle byta på bilen inte hade kommit. Mycket dålig stil att inte höra av sej tidigare. Gräsbergs Bil heter förresten verkstaden, bara som en liten information. Annika och jag åkte först ner till mamma på hennes jobb. Där provade vi skor från Jobi, ett företag som åker runt och säljer pjucks. Jag hittade två par som vi beställde. Ska försöka få pappa att betala det ena paret, det andra betalar nog mamma. Bortskämd?! Nej säger du det, hihi.

Sen bar det av hem till Ängfallheden å min moster kastade sej genast på de sk rabatterna i trädgården. Eller ja, en gång så var det nog riktigt fina rabatter. Men tyvärr så har de inte blivit skötta på många många år. Så nu är i alla fall en av rabatterna i toppskick. Puh, det var inte med torra ögon direkt men bra träning för hela kroppen dock! Tusen tack världens bästa moster! Annika lovade till och med att komma en gång till, det tackar vi för. Får se till att bjuda henne på mat då.

Idag åker jag till Karlstad. Jag och några av mina universitet-kompisar ska träffas för en fika. Vi är faktiskt fyra tjejer som brukar träffas i alla fall några gånger per år. Den här gången är det Pia som står för värdskapet. Vi ska inte ses förrän 18:00 men jag åker till stan vid ett-tiden. Har en del annat som jag ska göra, bla köpa doppresent åt lilla Lisa som ska döpas på lördag. Sen ska jag hälsa på tjejerna på BC och ev Astrid om jag hinner. Till detta får man lägga till lite spring i diverse affärer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador