Midsommarafton

Då var det midsommarafton då! Å just nu ser vädret hyffsat ut. Soligt men en del moln på himlen. Helt ok ändå med tanke på de sista dagarnas ihållande regnande. Hoppas nu verkligen att det här håller i sej hela dagen.

Måste ju berätta att volvon inte gick igenom besiktningen i förrgår. Attans också! Fick påpekande på framrutan och så var det nån spindelled och nåt annat som jag inte kommer ihåg vad det var. Men Daniel fixade det redan igår, ja inte framrutan då. Den får de fixa på Hamu glasmästeri här i Hagfors. Men vi har kollat så de har en ruta hemma på lager. Blir nog bytt till veckan skulle jag tro, om de har tid vill säga.

Var aldrig till stallet igår. Vädret var ju riktigt pissigt å så hade jag Xandor nästan hela dagen. Han kom vid nio-tiden på morgonen å åkte hem vid elva-tiden på kvällen. Fick en liten paus från passandet mellan tio och ett för då var Eric ledig så han kom å hämtade den lilla krabaten. Det gick jättebra att passa vovven. Elvis och han busade nästintill hela tiden. Men på kvällen blev de trötta båda två så efter klockan åtta var det helt stilla. Xandor låg i soffan och sov och Elvis låg på golvet.

Vet inte vad vi ska hitta på än idag Daniel och jag. Antingen blir vi här hemma och då kommer förmodligen Eric och Ola eller så åker vi till Uddeholm. Pär och Sara ska ha gårdsfest och dit var vi välkomna om vi hade lust. Men ska vi dit så måste vi ha en lösning på vad vi ska göra av Elvis å så måste vi ha skjuts fram och tillbaka. Inte lätt att få en midsommarafton inte. Eller så får nån av oss vara nykter. Ja vi får se hur det blir.

Tänkte göra mej en tur till stallet nu på förmiddan och rida båda hästarna. Elvis får nog följa med så får han dagens motion de luxe. Han blir ganska sliten av att springa med när jag är ute och rider. Men han tycker ju att det är såå kul. Å jag måste säga att jag är imponerad av honom, han har verkligen bra kondis. När jag galopperar med Freyr, ja i lagom tempo, så springer han jämsides med kusen. Inte så dåligt det för en liten tollare!

Trevlig midsommar alla vänner!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador