Hundvakt

Idag är jack russell-valpen Xandor här. Matte Therese är i Karlstad och husse Eric jobbar. Gissa om Elvis tycker det är toppen med en lekkamrat?! Det är nästan så det blir för mycket, de leker ju hela tiden. Den stackars Xandor som inte är så gammal än kommer väl vara helt slut ikväll när matte kommer för att hämta den lille vildingen.

Igår blev det helt oplanerat en tur till residensstaden. Daniel var ledig så vi kom på att vi skulle göra oss en tur till bla Plantagen för att se om vi hittade några thujor. Å det gjorde vi, fem stycken Smaragd-thujor köpte vi. Skulle plantera dem idag tänkte vi men nu ösregnar det ju som vanligt… Hittade väl lite annat smått å gott i Karlstad också. Mest smågrejer som är bra att ha. Vi var, ja förutom Plantagen, till Biltema och Swedol. När vi kom hem åkte jag nästan direkt till stallet. Red båda hästarna, Elvis fick följa med å springa bredvid när jag red Freyr.

Får se om jag gör mej en tur till stallet lite senare idag. Nu har jag ingen lust i alla fall. Inte i det här vädret. Borde ju rida båda hästarna då de går på rejält bete nu. Vill ju inte att de ska bli som tunnor heller. Men det är skönt att de mår gott killarna.
Måste försöka åka å handla idag inför midsommar. Lite grann har jag redan handlat men långt ifrån allt. Får väl ta ett snack med sambon om vad vi ska hitta på att äta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador