Gardur smit-gubbe!

Ja nu har vi nog svar på vad som hände Gardur den dagen han stod i en annan hage. Han har krupit ur hagen den lilla boven. Sen har det förmodligen kommit någon som sett honom stå i den andra hagen och därmed stängt den grinden. Ingen har hört av sej till oss å sagt att de stängt grinden men det måste vara så. För igår så smet den lilla gubben ur hagen igen! Andreas, Annicas son, som bor intill stallet ringde till Annica och frågade henne om hon visste att hon hade häst springandes lös ute på bygden?!! Fort som bara den fick hon bege sej till stallet och mycket riktigt, där utanför stallet stod Gardur-gubben. Annica kunde snabbt fånga in honom och kasta in honom i hagen igen. Nu åker strömmen på och extra tråd vid grinden!
Freyr min snälla fina häst, han stod lydigt kvar i hagen. Skulle absolut inte falla honom in att göra några såna ofog. Det är allt min prins det!

Igår var jag till brukshundklubben en sväng för att träna med Elvis. Tyvärr var det inte några andra där från “Valparna” så jag blev inte kvar så länge. Verkar som Elvis hade knäck de luxe i öronen igår. Hörde inte ett dugg på vad jag sa. Gick i sin egna lilla värld och kollade mest efter alla de andra hundarna. Grrr, vad grinig jag blev. Ja, det kan ju inte gå bra jämt och nu är Elvis drygt 9 månader så jag kan tänka mej att han är lite i trotsåldern…

Nu ska jag gå ner och ta mej en kopp kaffe. Sen blir det prommis med Elvis och sen stallet. Ska rida min svarte prins idag! Gardur också om jag hinner. Annica har fullt upp med annat så hon kommer inte till stallet idag. Imorgon däremot är det min tur att “smita” från stallet. Då ska jag till Karlstad på studentavslutning.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador