Äntligen lite finare väder

Sol idag, jippi! Det var efterlängtat, hoppas nu verkligen att det håller i sej ett tag framöver.

Idag har jag ridit Freyr. Han är inte alls fräsch i bakkärran. Ledsen jag blir. Både Annica och jag tittade på honom idag när han rörde sej och det är nåt som inte stämmer. Precis som Ulrika påpekade på kursen i söndags. Han är inte halt men han vill inte gärna ta för sej på ett av bakbenen och i vänster varv på volt går han emot ganska mycket. Det är inte riktigt hans stil. Får ringa den där tjejen och se om hon kan komma å titta på prinsen min.

Gardur fick sej en omgång i longeringsvolten. Mycket trav och galopp med inspänningstyglar. Han var pigg men lyhörd och skötte sej bra. Så som han ska göra. Inga krumbukter idag inte. Det var förresten länge sen nu som han bråkade. Verkar som han kommit över det där, han vet vem det är som bestämmer. Å det är väl tur för honom det, hehe!

Direkt efter stallet så åkte jag och Elvis upp till Ekshärad. Var tvungen till Granngården för att köpa flugmedel åt hästarna. När vi ändå var där passade jag på att gå in å handla på ICA Indianen. Det är en fin ICA-butik de har i Ekshärad. Bra utbud också för att ligga lite “avsides” till. Roligare att handla där än i Hagfors, ja det tycker jag i alla fall. Tyvärr hade de ingen “gammal” potatis så det fick jag åka till Pekås i Hagfors och införskaffa. Tur att de hade ändå! Jag ska göra köttfärsgratäng imöra hade jag tänkt. Blev så mycket köttfärssås kvar från middan idag så det räcker gott och väl till en god gratäng. Det ska bli gott, kommer inte ihåg när jag åt det sist.

Imöra ska jag besikta volvon klockan 10:00. Hoppas den går igenom. Viss tvekan är det på framrutan som är rejält sprucken men vi får se vad de säger. Skulle ju va töligt om det blev en 2:a…

Nu ska jag kolla om det är nåt bra på tv. Får bli en slapparkväll idag. Som om det inte är det varje kväll, hihi.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador