Brödbak!

Jepp, du läste rätt! Jag håller faktiskt på att, i skrivande stund, baka grahamsbullar. Just nu jäser de för andra gången. Efter det är det bara gräddningen kvar. Hoppas verkligen att de blir goda. Lade dem tätt intill varann på en plåt så att det blir som brytbullar. Enkelt och effektivt. Får provsmaka en sen när de är klara så jag vet om de är ätbara eller inte. Annars är det ju ingen idé att frysa in dem. Det är ju perfekt att ha bröd i frysen – alltid färskt bröd inom räckhåll. Jag och Daniel äter inte så mycket mjukt bröd så då är det ju ännu bättre. Förut har vi alltid fått kasta brödet, nu ska jag frysa in några enstaka bullar i en påse bara så har vi inte det problemet längre. Jag återkommer med receptet sen när jag ser att det blev bra. För det hoppas vi ju att det blir.

Idag är det riktigt pissväder. Regnar, regnar och regnar. Inte alls kul, kallt är det ute också. Vart tog det fina vädret vägen som vi hade för några dagar sen? Jag har bestämt mej för att inte åka till stallet idag. Absolut inte i det här vädret. Imorgon ska jag däremot till Gunilla i Torsby och hälsa på. Så då blir det hästar för hela slanten istället.

Oj, nu ringer klockan där nere. Brödet har jäst klart för andra gången, nu ska det in i ugnen. Bäst att gå ner och fixa det på en gång. Tjillevippen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador