Ridlektion

Hemma efter ridlektionen och nöjd och belåten. Ulrika Fröding är en supersuper instruktör. Man blir positiv och glad när man rider för henne, dessutom berömmer hon mycket vilket gör att självförtroendet får sej en rejäl skjuts. Det kan jag behöva. Freyr också för den delen. Ulrika blev jätteförtjust i Freyr( men ack, säg den som inte blir det, hehe) och tyckte han var en fin pålle. Vaken, känslig och tillmötesgående. Nästan hela lektionen töltade jag. Försökte få Freyr att få igång bakbenen och bära sej bättre. Fick i läxa att rida honom med ganska högt huvud men på lösa tyglar på volt. Ställa honom svagt inåt så att han själv flyttar undan inner bakben. Jag får absolut inte tvinga Freyr ner i form, då går han alldeles för mycket på framdelen. Ulrika tyckte att jag skulle kolla upp hans höft. Är lite sned och har svårare i ena varvet, han vill inte bära sej på höger bak riktigt. Detta är jättevanligt bland islandshästar. Hon knäckte rätt honom lite under ridpasset och då blev det genast mycket bättre men det är fortfarande snett. Så en koll kommer det att bli. Ulrika visste om en jätteduktig tjej i Sunne så om jag mejlade till henne så skulle jag få tjejens nummer. Kanske är det fler i Hagfors-trakten som vill kolla upp sina hästar?!

Ikväll är jag och Elvis solo. Husse jobbar. Så då blir det nog myskväll framför tv:n, hehe. Men före det har jag lovat min sambo att jag ska så lite gräsfrön på den blivande (förhoppningsvis) gräsmattan. Min kärlek drog ju fram med en grävskopa där på gräsmattan i höst. Å det gjorde han ordentligt också. Ja det var nästan så att han löpte amok, kan han gilla att gräva tro?! Nu är det en stor jordplätt istället för gräsmatta och det ser ju inte direkt snyggt ut. Ska försöka rätta till det där sen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador