Ingen tur till Dalarna idag

Var ju meningen att jag skulle följa med Annica till Dalarna och hämta Chanel idag. Men tyvärr blev ägaren sjuk i sista stund så det blev ingen resa. Fick sms av Annica tidigt imorse att resan var inställd. Nu hoppas vi att det ska bli på måndag nästa vecka istället. Vore ju roligt om hästen kunde komma. Vi längtar allihopa. Ska bli så kul att få sällskap ut i skogen, har ju ridit alldeles ensam en allt för lång tid nu.

Jag åkte upp till stallet efter lunch, ja jag tror klockan var närmare 14:30. Red Gardur idag i paddocken och sen genom Gumma. Inte en gång stannade han! Känner mej riktigt nöjd. Hade blåst ut ett litet tält som stod mitt i vägen och till och med det gick han förbi utan större tvekan. Duktig Gardur-gubbe!

Efter stallet åkte jag direkt hem till Petra som bor tillsammans med sin man, två söner och diverse djur (hund, katter och hästar) i Lakene. Hennes häst Serenade klagade över knott och mygg så jag lovade Petra igår när vi skickade sms fram och tillbaks till varann att hon kunde få låna Freyrs gamla eksemtäcke (använder det inte längre). Förhoppningsvis skrämmer det bort lite knott och mygg så hon kan ha hästarna ute på natten. Täcket passade i alla fall som tur var. Nu är det bara att vänta å se om det hjälper.

Till helgen (lördag) ska jag åka rally igen! L-E Thorps Memorial i Säffle. Har ni vägarna förbi Säffle tycker jag ni ska komma och heja på mej och Daniel Johansson ute i skogarna. Det var några år sen jag var i Säffle på rally senast. Det slutade inte så bra, den gången åkte jag med Daniel Spetzig och vi körde av rejält. Hoppas det går bättre till helgen, hihi.

På söndag var det tänkt att jag skulle vara figurant på en hundtävling i Hagfors. Men på telefon idag fick jag veta att det blivit inställt! Så nu plötsligt har jag en söndag utan några planer framför mej. Kanske skulle man ta gubben och hunden med sig ut på en fisktur? Daniel pratade om att han skulle velat vara iväg på det om helgen…

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador