Sjung om studentens lyckliga dar…

Ja då har Andrea tagit studenten i Karlstad. Det var jättetrevligt hemma hos familjen Wästlund. Trevligt sällskap och god mat. Speciellt förtjust blev jag i mamma Ninnis hemmagjorda tomatpaj med oliver. Mycket god… Jag trodde inte att jag skulle känna några andra folk på kalaset men ack så fel jag hade. Var några gamla “islandshästvänner” på plats. Jättekul att få se dem igen och prata. Här kommer bild på den nybakade studenten:

andrea_2

Andrea diskuterar om framtiden. I september åker hon till England för att studera i tre år.

 

andrea En glad student!


lapphund
Bengt Nilssons nya tillskott. En jättesöt lapphund på 3 år. Fick aldrig veta namnet tyvärr…

 

Innan jag åkte bort för att fira Andrea så passade jag på att springa i affärer. Å jag fick allt med mej en hel del. Mest saker till Elvis faktiskt. Nu har jag investerat i en hundbur som jag har i bilen och som jag även kan ha med på utställningar. Perfekt. Kolla in så snyggt det blev:


hundbur 

Nu kommer Elvis att åka säkert framöver!

 

Köpte mycket annat också: spårlina, hundleksaker, ben, schampoo, fästingplockare. Till mej blev det bland annat deodorant, hårspray, mascara. Och inte att förglömma Marabous choklad med jordgubbar i! Fick tag på det på OBS! Bergvik. Min lycka var total. Hehe, nu blir det att baka muffins för brinnande livet. Jag passade på att köpa två chokladkakor när jag ändå var i farten. Kanske skulle man prova att göra en sockerkaka med chokladen i?! Vad tror ni om det…

Kommentarer

Tja.. Har testat och gjort sockerkaka med den chokladen. Blev inte lika bra som dina muffins. Nu rev jag chokladen grovt och det var nog inte riktigt bra. Köpte min choklad på Hydro i Hagfors.
Det var som fasen, hade de den på Hydro? Å jag som åkte till Karlstad för att köpa. Ok, då tänker inte jag prova att göra sockerkaka m choklad i... Annars hade jag allt tänkt det, men då håller jag mej till muffins.

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador