Inget vidare väder

Regnet det bara öser ner. Typiskt, skolavslutning och allt som det är idag. Å jag som ska till Karlstad och gå i affärer och fira Andrea som tar studenten. Ja det gäller att ha paraply med sej. Å det lär inte bli nån klänning idag för min del inte. Annars hade jag tänkt ha på mej den klänningen jag köpte i Paris förra våren. Men det blir på tok för kallt. Nej, det får bli byxor och kavaj! Måste förresten kolla var jag har den dressen, undrar om den hänger i garderoben. Måste erkänna att jag fortfarande inte har koll på alla mina kläder sen jag flyttade till Hagfors. Å det var i november. Ja, det där kanske jag inte skulle ha skrivit. En som inte blir ett dugg förvånad över denna information dock är mamma. Men kanske suckar hon lite uppgivet. Jag har aldrig varit noga med kläder. Å kommer nog så heller aldrig att bli.

Igår fick jag och Elvis diplom! Det var från brukshundklubben. För valpkursen. Lite roligt, ska sätta upp det på väggen tillsammans med Elvis utställningsrosetter så alla kan se vilken duktig tollare matte har, hihi.

Nej, usch va tiden går. Måste ta med Elvis ut på en promenad, han blir ju ensam här i eftermiddag. Jag planerar att åka kl 12:00 för att hinna med att gå i affärer. Ska vara hos Andrea efter klockan 15 nån gång. Höres!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador