Detta eviga skitväder

Jaha, blir det ingen mer sommar nu eller? En varm och fin helg i maj, var det allt det? Ja, jag börjar faktiskt undra. Inte nog med att det regnar, det är ju riktigt kallt också. Nästan så att man måste ha långkallisarna på.

Idag har vi flyttat hästarna till en ny hage. Å där finns det gott om mat så de har att göra. Innan vi släppte dem där fick Annica och jag sätta upp en extra tråd. Så att inte smit-Gardur får för sej nåt igen. Jag hann inte ens hem från stallet förrän mamma ringde. Hon undrade om jag hade lust att följa med henne till Risbergs Handelsträdgård. Visst kunde jag göra det. Mamma köpte en hel del blommor och jag fick med mej en liten solros hem. Den ska jag ha i en svart kruka på altanbordet. Kommer att bli läckert, solrosor är ju såå fina!

Nu har jag snart väntat mej trött på ett paket. Beställde flughuva och grimma till Freyr för två veckor sen och det har fortfarande inte kommit. Leverans skulle ske inom 7-10 dagar fick jag besked om. Men det har ju gått fler dagar än så nu. Får nog mejla eller ringa företaget å kolla tror jag. Har inte handlat av dem tidigare så jag vet inte hur de är, men jag hoppas verkligen att de är seriösa. Jag har redan betalat varorna så jag hoppas sannerligen att de dyker upp.

Jaa, jag har nog inte så mycket mer att berätta faktiskt. Inte vad jag kan komma på just nu i alla fall. Får gå ner och kolla lite på dumburken kanske…

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador