Ingen häst nu heller

I förrgår var jag, Annica och Ronja till Gävle för att titta på en häst igen. Men det blev inget den här gången heller. Vi var alla tre överens om att detta var tyvärr inte rätt häst. Fin och trevlig verkade Newton vara men hans sadeltvång var för allvarligt. Krävs mycket jobb för att få bukt med det, om det nu ens går att få bort det på honom. Så idag bär det av till Skymnäs för att kolla på ett varmblodssto! Annica kommer och hämtar mej vid 10-tiden. Spännande! Det är ju inte så långt att åka den här gången, till Gävle var det 25 mil (enkel) och till Skymnäs, ja vad kan det vara, 3 mil kanske.

Trots att det inte blev nån häst i Gävle så var det en trevlig resa. Å vad hittade vi för nåt?! Jo Hööks Hästsport. Gjorde några rundor där innan vi hittade ett mysigt café där vi smaskade i oss kaffe och paj med vaniljsås. På Hööks köpte jag två t-shirts, himalayasalt och Nylanders hästkräm. Här nedan kommer lite bildbevis. Som ni ser så var det fler än vi som var sugna på paj… Bilden är lite dålig men en söt sparv är det.

 

hooksÅ snart öppnar Hööks i Karlstad!

 

pippiHerr Sparv gottar sej med Sommarpaj och vaniljsås

 

I söndags kväll efter att jag kom hem från Gävle höll Daniel och jag på i trädgården lite. De där thujorna som vi köpt vill ju ner i jorden. Så vi har lånat en jordfräs och tagit bort en radda med gamla buskar.

 

jordfrasDaniel in action

 

Igår skjutsade jag min svåger Johan till Karlstad. Han jobbar som bilmekaniker i Oslo och förra veckan så fick han oturligt nog metallflisor i ena ögat. Han var till läkare i Norge, men de kan ju inget så de skickade hem honom utan någonting gjort. I söndags hade han så ont så han åkte till Torsby, där sa de att han var tvungen att opereras! Så han fick tid i Karlstad dagen därpå klockan 8:30. Jag lovade skjutsa honom för han fick inte köra själv. En tur till Karlstad är ju aldrig fel. Operationen gick så snabbt så jag hann knappt blinka (haha!). Jag släppte av Johan vid CSK och åkte ut till Bergvik. Gick ett varv på OBS! sen köpte jag mej kaffe och kokosboll i restaurangen där. Tänkte jag kunde sitta där och mysa en stund och läsa  skvallerblaska som jag köpt. Men jag hann inte ens dricka upp kaffet förrän Johan ringde och sa att han var klar. Snabba ryck! Åkte sen bort till Biltema och köpte två cyklar och lite annat krafs. Ena cykeln skulle Eric ha och den andra köpte jag till Daniel i 1 års-present. Vi har faktiskt varit förlovade i ett år nu. Herre jisses va fort tiden går.

Nu är jag sugen på kaffe! Måste gå ner å sätta på bryggaren. Ska lyxa till det med kaffe och smörgås med brunost på idag. Mmm, det är smaskens det. Ha det!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador