Stor besvikelse idag

Var i stallet strax före sju imorse. Skulle ju åka och hämta Annicas foderhäst Chanel i Borlänge. Hade gjort upp med ägaren att mötas vid ATG kliniken på Romme klockan nio. Vi var där någon minut i nio, vilken tajming. 10 min dök Chanel med ägare upp. So far so good! Men det var också allt. Chanel visade hälta vid besiktningen på höger bak. Förmodligen knät som spökade. Jag såg hur modet rann av Annica och besvikelsen som kom över oss båda. Det kan ju inte vara sant! Men så var det så vi fick sätta oss i bilen och åka hem med en tom transport. Tråkigt tråkigt. Men tur att Annica ville göra veterinärbesiktningen innan hon tog hem hästen. Nu är det bara att börja att leta ny häst. Puh!

På hemvägen stannade vi och fikade. Jag hade gjort i ordning kaffe och muffins som jag bjöd på. Hade tagit med en påse muffins av de jag bakade häromdagen med choklad med jordgubbsbitar i. Himmelskt goda! Vi tryckte i oss hela påsen, hehe. Måste försöka få tag på mer sån choklad… Kollade på ICA i Hagfors när jag var in där förut idag men de hade ingen :( Hoppas bara jag kan få tag i den på nåt ställe. Den jag köpte förra veckan hittade jag på ICA Indianen i Ekshärad. Ska till Karlstad på torsdag, hoppas att jag hittar chokladen där. Håll en tumme för det, snälla!

Idag får båda hästarna vila. Gardur fick sej en rejäl omgång igår och Freyr longerade jag då. Imorgon ska jag rida Freyr och ev Gardur. Ja, Gardur ska iaf minst longeras. Jag och Gunilla har satt ut annons på Gardur. Så är du intresserad eller vet om nån annan så är det bara att höra av sej till mej. Nedan kan du läsa annonsen:


Gardur från Solmansgården
Fuxfärgad valack född 2003 efter Eldur från Färdsjö. Trevlig och social kille som gillar att jobba. Mycket man och svans. Femgångare, men passen ej framtagen ännu. En häst för dej som vill gå kurser och tävla. Kräver en bestämd men mjuk hand. Utvecklingsbar. Står idag uppstallad hos Suzanne Pedersen 070-315 42 71

Pris: 60 000:-

gardur_trav 

gardur_hage

 gardur_hagen

 gardur_paddock

Kommentarer

Ja det var en besvikelse... Har kollat lite på nätet och sett några intressanta kusar.
Tack för SUPERGODA muffins. Jag glufsade i mig 3 stycken.
Gardurgubben är supertrevlig. En riktig rackabajsare. Blir tomt efter honom.
Ja visst kommer det bli tomt utan "lilla gubben". Han är en trevlig häst, om än så påhittig, hehe. Hoppas han stannar i hagen framöver.

Vore ju kul om du äntligen kunde hitta en häst som är frisk! Håller tummarna för att det blir snart!!!
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador