Mitt första dopp för året

Ja då har även jag badat. Tog med mej Elvis vid lunchtid å åkte till samma ställe som igår. Det var härligt att först steka sej och sen få hoppa ner i det svalkande vattnet. Var inte ett dugg kallt. På hemvägen stannade vi till vid stallet. Kollade igenom hästarna och smörjde dem lite mot flugor, knott etc. Freyr hade faktiskt en fästing! Usch, jag hade fästingplockaren hemma tyvärr men Annica tog bort den. Tur att hon var där, jag vågar inte ta fästingar så där. När hästarna var borstade och fina och insmorda och sprayade satte vi in dem i den nya hagen. Gräs ända upp till magen på dem, tur att det inte är så kraftigt. Ingen fara för fång eller så skulle jag tro. Nu har de dessutom gått på bete så länge.

Daniel har gått till Bryggan. Han skulle möta sin yngsta bror Eric där och ta sej en öl eller två. Hoppas de får en trevlig kväll. Själv myser jag här hemma med Elvis. Hade absolut ingen lust att gå ut ikväll, jag sparar mej till Höljes istället. Nu ska jag se om det är nåt bra på dumburken. Natti!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador