Barnvagn beställd!

Ja nu är den beställd. Barnvagnen som “Hannelore” ska ligga i. Ja, det är Daniel som kallar bäbben för Hannelore, är väl mer eller mindre ett arbetsnamn, haha. Om det blir en flicka ska hon INTE heta det. Det är i alla fall ett som är säkert.

Ja, tillbaka till barnvagnen då. Det blev till slut en Bugaboo Cameleon. Grå basfärg och sandfärgad topfärg. Skitsnygg! Passade på att beställa vinterhjul och åkpåse (grå) också.
Här kommer en bild på dyrgripen:

image


Den var inte billig, men vilken barnvagn är det idag? Vi beställde den på nätet från Holland och det tjänar vi nästan 2000 spänn på. Så då tyckte vi att vi gott kunde kosta på oss en sån här fin vagn. Dessutom har vi fått sponsorpengar från våra förväntansfulla föräldrar. Tusen tack!
Jag är helt säker på att vi kommer att bli nöjda med köpet, så mycket som vi har velat fram och tillbaka med olika barnvagnsmodeller. På slutet stod det mellan Bugaboon och en hederlig svensk Emmaljunga Nitro City. Buggan vann tack vare allsidigheten och de många olika finesserna.

Idag ska jag åka till Örebro. Annica ska kolla in en 7-årig American Curly-valack. Spännande att se en sån häst, jag har inte träffat på många i mitt liv. Finns ju dock en här i Hagfors faktiskt. Hon heter Embla och jag brukar vara där och rida kurs. Ja, det var en parentes…
Ska möta upp Annica i stallet klockan 12:00. Känns som det är en evighet dit men det är nog för att vi fick ställa tillbaka klockan en timme inatt. Så vi har ju en timme till godo!

När mamma och jag var till Granngården igår så köpte hon en leksak åt Elvis. I nåt gummikiknande material som ska hålla för riktigt tuffa tag. Elvis älskar den där leksaken! Just nu ligger han under köksbordet och tuggar för fullt på den. Bra det, för den skulle nämligen främja för god andedräkt också. Något som inte Elvis har direkt. Har dock blivit lite bättre efter att jag skrapat hans tänder. Han hade faktiskt lite tandsten. Men nu håller vi tummarna för att han ska lukta lavendel ur munnen. Eller nja, nej inte direkt va?! Men det vore ju kul om han kunde öppna munnen utan att man svimmade, haha.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador