Ridtur kanske

Är ledig idag. Tänkte passa på att rida lite kanske. Har inte suttit på Freyrs rygg på evigheter känns det som. Skäms :)
Har messat till Annica om ev möte vid stallet kl 14:00 men har inte fått svar än. Jag åker dit i vilket fall som helst.

Hur fasen steker man färsk torsk? Någon som vet?! Jag och Daniel hade lyxat till det igår med att köpa torskfilé från fiskbilen. 159 kr/kg kostade firren, inte billigt direkt. Men vi tänkte att då blir det jävligt bra och gott också. Men det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Fisk-faan (ja så får jag säga nu) föll ju sönder totalt i pannan så det blev bara sörja av hela skiten. Visst, smaken var det inge fel på men själva upplevelsen var ju inget att hänga i granen. Nej nu var det både första och sista gången som jag köpte färsk torsk från fiskbilen. Tacka vet jag frusen torsk från affären!

Klockan är nu 11:09 och det är kanske dags att sätta på sej liteimage kläder? Sitter här vid köksbordet i morgonrocken än, haha. Ska åka till Lidl och kolla in deras kakutbud. Såg nämligen att de annonserade om engelska smörkakor i början av veckan. Är så nyfiken på om de månne kan vara lika goda som mina favoriter Walker’s Shortbread cookies. Förmodligen inte, men i brist på originalet kanske de duger. Ska i alla fall prova på ett paket. Återkommer med recension senare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador