Jag hatar Örebro!

Fy fasen säger jag bara för att hitta i Örebro. Jag och Annica velade runt som andra stollar för att hitta till Stora Mellösa utanför Örebro. Trodde när vi åkte hemifrån att det är piece of cake att hitta, men ack vad vi bedrog oss. I över en timme åkte vi fel, å inte bara en gång utan flera. Ja, man skäms nästan över att erkänna det. Till råga på allt var hästen inget att ha heller. Fin och trevlig var han väl, men i min smak alldeles för lite energi och vilja. Dessutom kunde han inte mycket. Gick inte undan för skänklar och förstod inte alls de signaler som Annica gav honom. Nej, det blir att leta vidare.

På hemvägen stannade vi till i Karlskoga och åt på Mc Donald’s. Jag lyxade till det med en cheeseburgare, mellanpommes och en liten jordgubbs-milkshake. Till efterrätt blev det lite dricka och en doughnut med choklad på. Mmm, smarrigt värre. Vi kom hem ganska sent, hästarna stod ivrigt och väntade på oss vid stallet. Freyr var genomblöt medan Zombra var snustorr. Den fisförnäma damen har väl stått under taket och tryckt hela dagen, haha. För det var ju inget vidare väder under söndagen, regn och rusk nästan ihållande hela dagen.

Idag ska jag vaccinera mej mot svininfluensa. Har fått tid 14:00. Är beredd på att det kommer att kännas, ja inte av själva sticket men många får ont efter sprutan. Jag gillar väl inte direkt att ta sprutor men jag svimmar i alla fall inte. Skönt att få det gjort idag. Sen får jag vänta tre veckor innan det är dags för spruta nummer två.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador