Härlig ridtur och goda kakor

Gissa vem som blev överlycklig igår när det vankades ridtur?! Jepp, mycket riktigt Elvis the red toller, haha. Han blev helt galen när han insåg att han skulle få följa med på en tur. Passade på att filma honom med mobilen… Försökte lägga ut klippet här på bloggen men det funkar inte. Får prova senare och se om det går vägen då.

Freyr var ganska nöjd han med av att få röra lite på sej. Å det var ju så härligt väder, så ridturen blev en upplevelse att minnas. Hade lite problem med att jag fick “håll” hela tiden bara. Kan det bero på bebisen i magen? Skulle tro det, jag har inte haft sådana problem tidigare. När jag och mina djur kom tillbaka från ridturen så hade Annica redan mockat och gjort klart stallet. Så då passade vi på att fika och prata lite istället. Trevligt.

Kakorna på Lidl var helt ok. Ja, eller mer än helt ok, haha. Jättegoda faktiskt. Ja, kanske inte som originalet från Walkers men ändå. Så här med facit i efterhand skulle jag ha köpt två paket. Men det gjorde jag ju inte och i affären var det bara fyra paket kvar. Så det finns väl ingen chans att det finns kakor kvar idag… Är väl lika bra det, då slipper jag de kalorierna!

Hälsade på Daniels farmor igår. Försöker åka till henne en gång i veckan men det är inte alla gånger vi lyckas med det. Alltid kommer det nåt i vägen. Igår hann vi i alla fall med ett besök. Jag hade tagit en kopia på ultraljuds-bilden på Hannelore så hon fick den av mej. Glad är bara förnamnet av vad Margit blev. Kul att se att en liten bild kan göra nån så glad och upprymd.

När vi kom hem började vi med maten direkt. Potatisgratäng och fläskytterfilé. Till det en god sås och lite broccoli. Inte helt fel en fredagskväll, eller vad säger ni? Ikväll blir det också kalasmat för då ska vi hem till mamma och pappa och äta tacos!!!! Det ser jag fram emot. 

Här kommer en liten halloween-hälsning från Daniel:

DSC00117

Kommentarer

Vilken härlig halloween outfit han har Daniel, inte speciellt skrämmande dock. Han ser mest snäll och lite ängslig ut :-))
Hehe, ja det håller jag med om. Ser lite försynt ut!
Tur att han inte köpte den där hatten på ICA...

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador