Karlstad i eftermiddag

Ja då var det en ny dag med nya utmaningar...
Idag ska jag med Pia och Linda på jobbet till Karlstad på Ramp 2009, ett arrangemang för framtidens företag. Det ska vara på universitetet och det ska bli spännade att komma dit och se hur det ser ut nu. Var ju ett x antal år sen jag var där. Om ni vill läsa mer om Ramp så klicka här. Vi åker strax efter lunch och kommer hem vid fem-tiden nån gång skulle jag tro. Kul att få komma ut från kontoret en dag.

Efter jobbet ska jag till stallet och mocka och longera Freyr är det tänkt. Jag och Annica hade tänkt mötas upp vid fem-tiden. Jag hoppas att jag hinner hem till dess. Klockan 19:00 är det styrelsemöte på motorklubben. Jag är inte med där men jag tänkte gå dit i alla fall. Daniel är ju ordförande och min mamma är sekreterare. Dessutom är Petra kassör så hon ska oxå dit. Därför följer jag med. Kan ju alltid serva med kaffe och surfa på nätet i väntan på att de ska bli klara.

Igår kväll när jag kom till stallet så hade Zombra öppnat sin grind till hagen. Både den övre och undre tråden låg på marken. Men som tur var stod hästen i hagen och jag tror inte att hon har varit utanför den heller. Såg i alla fall inga spår som tydde på det. Tur! Nu blir det nog att ha strömmen på några dagar så hon lär sej att inte bita på tråden. För det är det hon gör, jag har själv sett det. Annars var det bra med hästarna. Freyr hade bråttom in till kvällsmaten som vanligt. Han töltade in så jag hade problem med att hålla honom, haha.

En tid har Freyr druckit så himla mycket, ja säkert mer än dubbelt så mycket mer än normalt. Till följd av detta har han naturligtvis kissat mer. Boxen har varit totalt nerkissad i ca två veckor. Spånet har gåt åt som smör i solsken. Jag har varit jätte-orolig för detta och funderat fram och tillbaka på varför det blivit så där. Nu tror jag och Annica att vi har kommit fram till en trolig förklaring på det hela. För en månad sen hängde jag in en himalaya-saltsten till Freyr i boxen. Denna fattade han tycke för genast vilket resulterade i att hästkraken hade smällt i sej hela stenen på ca 2 kg på endast fem dagar. Det måste ha blivit total obalans i hans kropp efter all det salt han fått i sej och naturligtvis började han dricka i mängder. Detta höll han på med i ungefär två veckor men nu har han slutat till min lättnad. Så förmodligen har han rensat ut sin kropp. Hoppas bara att hans njurar inte tagit skada av det här, de lär att ha jobbat på högtryck i flera veckor.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador