Fredagsmys

Jepp så var det äntligen fredagskväll. Jag och Elvis softar i tv-soffan för tillfället. Har just mumsat på en pizza. Lite besviken dock för den var torr som fnöske och bränd. Grr, jag som sett fram emot den där pizzan i flera dar nu å så blir man så besviken. Men om man ska se det positivt så var den ju inte så fet och så åt man inte så mycket. Elvis fick en hel del och det verkade inte som om det bekom den grabben att pizzan var bränd inte.

Jisses va häftigt det var att se älgarna och alpackorna tidigare idag. Älgarna var ca 6 månader  gamla och jätte-tama. Vi kunde alla gå fram och klappa dem. Cool va? Alpackorna däremot var lite mer reserverade.
Jag trodde att alpackorna skulle va större än vad de var. En fullvuxen alpackahingst väger ca 45 kg. De hade en avelshingst och flera honor. Sen hade de ungar också på ett par månader. jag kommer inte ihåg nu vad en alpackaunge kallas men Harold som äger dem sa det. Minnet är bra men kort, haha.

Nu är Audin såld. De nya ägarna kom och hämtade den vid lunch idag… Hoppas att de blir nöjda! Kommer att sakna den bilen jag :(

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador