Elvis med på jobbet idag

Nu är det fart på jobbet. Har med mej en röd tollare idag. Jättekul tycker Elvis! Då slipper han ju vara ensam hemma. När jag sa till Elvis imorse att han skulle få följa med mej så hoppade han runt som en stolle. När jag öppnade dörren sprang han direkt till bilen och ställde sej. Han tänkte inte riskera att bli frånåkt!!!
Nu ligger han här bredvid mej och tuggar på ett ben. Nöjd som få! Åker nog dock hem med honom på lunchen, för i eftermiddag är det fler folk här på jobbet, nu på förmiddagen är många ute på ärenden. Å då är det ju perfekt att ha Elvis med sej som sällskap.

Igår var Annica, hennes gubbe Ahti och jag och hämtade det sista av höet som jag har köpt. Betalade det redan i december förra året. Och jag har hämtat hö i omgångar under året. Nu är det däremot inget mer att hämta, skönt. Har hö nu så jag klarar mej gott och väl. Annica kommer att behöva ta lite av mej men det är ju perfa. För det vore ju tråkigt om vi fick slänga hö sen i sommar.

När jag kom hem från stallet igår så höll Daniel på med kvällsmaten, spaghetti och köttfärssås. Det är inte dumt. Avnjöt det samtidigt som jag strö-kollade på “Bonde söker fru”. Efter det kollade jag på mitt favvoprogram “Grey’s Anatomy”. Sen var det bara att borsta gaddarna och krypa ner i sängen.

Nej nu är det snart dags för kaffe här på jobbet. Jag och Elvis får sällskap av Leif, han är den enda som är inne just nu. Hej så länge!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador