Lakritspipor och praliner!

Jaha, då var det fredag idag då. Härligt!
Är lite sliten idag efter gårdagens strapats till Karlstad Var ju med Pia och Linda på Ramp 2009. Jätteintressant att höra vad flera innovatörer hade att berätta om just dera företag och idéer. Efter föreläsningarna var det mat och mingel. Fick bulgur, kycklingfilé, morötter, ärter, ölkorv och nån klet till. Låter kanske gott men det smakade inte ett piss. Blev riktigt besviken faktiskt. Till råga på allt var maten svinkall också. Det enda som får godkänt är efterrätten - en saftig härlig kladdkakebit, mmm. Den var jättegod. Hade mer än gärna tagit två kan jag erkänna, hehe.

Blev ganska sena hem, satte nyckeln i låset vid sex-tiden. Var eg meningen att jag skulle åka till stallet då men jag tyckte det blev så sent och dessutom så orkade jag inte. Följde inte med på mötet som HMK hade heller. Å det hade jag tänkt från början. Nej istället knaprade jag glupskt i mej två underbara lakritspipor som min omtänksamme sambo köpt till mej!!!! Tack älskling! Detta toppade jag med en pralin från Naturpralinen i Sysslebäck.

Daniel hittade en plånbok vid vår infart i söndags. Den tillhörde en dam på en väg lite längre bort. Daniel tog kontakt med damen som glatt kom å hämtade sin plånbok. Igår kom hon alltså till oss med en liten ask praliner som tack. Jag dök i asken direkt, Daniel visade mindre intresse. Den gobit som jag mumsade i mej igår var en vit chokladpralin med blåbärstryffel. Jättegod, men den kunde ha smakat en aning mer blåbär enligt mitt tycke. Undrar vilken pralin jag ska ta ikväll?!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador